اخبار تکنولوژی

لنوو لپ تاپ ThinkPad T14s مجهز به چیپ اسنپدراگون را رونمایی کرد

لنوو نسخه جدیدی از لپ‌ تاپ ThinkPad T14s با تمرکز بر کسب‌وکار خود را رونمایی کرده است که این بار پردازنده کوالکام Snapdragon X Elite را به کار گرفته است.

ستاره اصلی نمایش در اینجا پردازنده ۱۲ هسته‌ای Snapdragon X Elite است که دارای حداکثر فرکانس ۳.۴ گیگاهرتز است. همراه با ۳۲ گیگابایت حافظه رم سریع LPDDR5x و یک درایو اس اس دی ۱ ترابایتی، لپ تاپ T14s 2024 عملکرد خوب را برای کارهای بهره‌وری روزمره نوید می‌دهد. نکته برجسته، با این حال، ممکن است عمر باتری باشد. لنوو ادعا می‌کند که این لپ‌تاپ با یک بار شارژ می‌تواند تا ۲۹ ساعت پخش ویدئو داشته باشد، رقمی که می‌تواند برای مسافران مکرر یا کسانی که به سادگی از تقلای مداوم برای پریز برق متنفر هستند، فریبنده باشد.

صفحه نمایش یکی دیگر از موارد قابل توجه است. این یک پنل اولد ۱۴ اینچی با وضوح تصویر ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ و گواهی HDR True Black 500 است. علاوه بر این، ۱۰۰درصد از طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و آن را برای تولید محتوا یا مصرف رسانه مناسب می‌کند، در حالی که پوشش‌های ضد تابش، ضد انعکاس و ضد لکه تجربه‌ای کاربرپسند را در شرایط نوری مختلف ارائه می‌دهند. سلامت چشم نیز فراموش نمی‌شود، با گواهی نور آبی کم Eyesafe.

برای کنفرانس ویدیویی یا سلفی‌های گاه به گاه، یک دوربین FHD RGB+IR با شاتر حریم خصوصی فیزیکی وجود دارد. میکروفون‌های کاهش‌دهنده نویز وجود دارند که صدای شفاف را در حین تماس تضمین می‌کنند. امنیت به شکل ورود به سیستم تشخیص چهره است که توسط دوربین IR تسهیل می‌شود. تجربه مالتی تسکینگ با پشتیبانی از Dolby Vision و Dolby Atmos بیشتر تقویت می‌شود.

لپ تاپ ThinkPad T14s از راه رسید

لپ تاپ ThinkPad T14s علی‌رغم داشتن یک پردازنده قدرتمند و صفحه نمایش پر جنب و جوش، مشخصات نسبتاً باریکی با ضخامت ۱۶.۹ میلیمتر و وزن قابل کنترل ۱.۲۴ کیلوگرم دارد. گزینه‌های اتصال شامل دو پورت USB-A، دو درگاه Thunderbolt 4، یک پورت HDMI 2.1 و یک جک هدفون ۳.۵ میلیمتری است. شایان ذکر بوده، یک اسلات سیم کارت برای اتصال به شبکه تلفن همراه نیز وجود دارد که ابزار کاربردی لپ تاپ را فراتر از دسترسی Wi-Fi 7 گسترش می‌دهد.

لنوو ThinkPad T14s 2024 (Snapdragon) وارد بازار شلوغ لپ‌تاپ‌های تجاری می‌شود. در حالی که معماری مبتنی بر ARM آن ممکن است سوالاتی را در مورد سازگاری با نرم‌افزارهای خاص ایجاد کند، عمر باتری طولانی و نمایشگر پر جنب و جوش غیرقابل انکار است. قیمت آن ۱۱۹۹۹ یوان (۱۷۸۰ دلار) در چین است و برای خرید از طریق فروشگاه‌های تجارت الکترونیک در دسترس است.

در دیگر خبرها لنوو از لپ تاپ جدید لنوو Legion R9000P 2024 رونمایی کرده که فروش آن از ۲۷ جولای آغاز خواهد شد. Legion R9000P  با پردازنده Ryzen 7945HX و کارت گرافیک RTX 4060 همراه شده که حداکثر توان مصرفی آن ۱۴۰ وات است. همچنین به ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه PCIe 4.0 SSD مجهز شده است. این صفحه نمایش رزولوشن ۲.۵K با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز را ارائه می‌دهد و ۱۰۰درصد طیف رنگی DCI-P3 را با روشنایی ۵۰۰ نیت پوشش خواهد بخشید.

برای شارژ، Legion R9000P از ۱۴۰ وات از طریق پورت USB Type-C پشتیبانی می‌کند. با پورت اختصاصی لنوو، می‌تواند تا ۳۰۰ وات برق را تحمل کند. طبق ITHome، پردازنده و گرافیک می‌توانند به ترتیب تا ۱۰۰ وات و ۱۴۰ وات مصرف کنند، بنابراین شارژ ۳۰۰ وات برای بارهای سنگین ضروری است.


 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا