اخبار تکنولوژی

سامسونگ اولین “کروم بوک پلاس” خود را هفته آینده معرفی می کند

سامسونگ مدت زیادی است که یک کروم بوک پریمیومی عرضه نکرده است. آخرین مدل آن، Chromebook 2، در سال ۲۰۲۱ عرضه شد. طبق گزارش Chrome Unboxed، پس از نزدیک به چهار سال، سامسونگ ممکن است بالاخره یک کروم بوک جدید معرفی کند. این گزارش حاکی از آن است که شرکت آماده بوده تا یک گلکسی کروم بوک پلاس جدید را در اوایل هفته آینده رونمایی کند.

این نه تنها اولین کروم بوک این شرکت با برند گلکسی در سال‌های اخیر خواهد بود، بلکه اولین مدل کروم بوک پلاس آنها نیز خواهد بود. برای کسانی که نمی‌دانند، گوگل سال گذشته نام تجاری «پلاس» را برای کروم‌بوک‌ها معرفی کرد. برای کسب این برچسب برای دستگاه‌های ChromeOS خود، تولیدکنندگان باید معیارهای خاصی از جمله پردازنده‌های سطح بالا، وب‌کم‌های با وضوح بالا و حداقل سیستم مورد نیاز را رعایت کنند.

جای تعجب نیست که اولین کروم بوک پلاس سامسونگ با این استانداردها مطابقت دارد. گوگل در ۲۴ سپتامبر یک رویداد ویژه کروم بوک را در شهر نیویورک برگزار می‌کند. طبق شایعات، می‌توانیم شاهد معرفی کروم‌بوک پلاس جدید سامسونگ در این رویداد باشیم. مدتی است که شایعات پیرامون کروم بوک با کد Xol از سامسونگ منتشر شد. ما در مورد مشخصات این دستگاه اطلاعاتی نداریم، اما این یک لپ تاپ تاشوی سنتی با مشخصات بالا و یک “کلید دستیار” اختصاصی خواهد بود.

لپ تاپ کروم بوک پلاس سامسونگ در نزدیکی رونمایی

با توجه به تاکید زیاد روی Gemini، دستیار مجازی گوگل، در چشم انداز کروم بوک ۲۰۲۴، مطمئناً این کلید با Gemini یکپارچه خواهد شد. مشخصات دقیق، طراحی و سایر ویژگی‌های گلکسی کروم بوک پلاس محرمانه است. با این حال، اگر شایعات صحت داشته باشند و هفته آینده عرضه شود، انتظار برای جزئیات رسمی طولانی نخواهد بود. به محض انتشار اطلاعات جدید، مطمئناً شما را در جریان خواهیم داشت.

در دیگر خبرها سامسونگ گلکسی A55 را با چیپست Exynos 1480 و دوربین سه گانه عقب در اوایل سال جاری عرضه کرد. اکنون گفته می‌شود که سامسونگ Galaxy A56 به عنوان جانشین در دست ساخت است. سامسونگ هنوز وجود آن را تایید نکرده، اما پیش از آن، گوشی معرفی نشده سری گلکسی A در پایگاه داده IMEI دیده شد. این می‌تواند بر روی چیپست جدید اگزینوس ۱۵۸۰ سامسونگ اجرا شود. پیش‌بینی شده که عملکرد قابل‌توجهی نسبت به مدل قبلی خود داشته باشد. طبق گزارش Smartprix، گوشی Galaxy A56 با شماره مدل SM-A566B/DS در پایگاه داده IMEI ظاهر شد. قابل ذکر است که گلکسی A55 با شماره مدل SM-A556B/DS مرتبط است.

گلکسی A55 با چیپست داخلی اگزینوس ۱۴۸۰ سامسونگ در ماه مارس امسال عرضه شد. بر این اساس، رسانه پیشنهاد می‌کند که چیپست Exynos 1580 با گلکسی A56 آینده معرفی شود. این چیپست میان رده با اسم رمز “سانتا” می‌تواند به اندازه تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ قدرتمند باشد. چیپ می‌تواند از معماری CPU سه خوشه‌ای استفاده کند و ارتقاء عملکرد قابل توجهی را نسبت به Exynos 1480 به ارمغان بیاورد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا