اخبار تکنولوژی

برند شیائومی دو گوشی هوشمند قدیمی دیگر به لیست EOL افزود

برند شیائومی به طور رسمی لیست دستگاه‌هایی را که دیگر بروزرسانی سیستم عاملی دریافت نمی‌کنند، به‌روز کرده است. این شامل آپدیت‌های مهم مانند وصله‌های امنیتی می‌شود.

این فرآیند “End of Life” (EOL) نامیده می‌شود و به این معنی بوده که دستگاه‌های خاصی دریافت ویژگی‌های جدید یا وصله‌های امنیتی را متوقف می‌کنند. دستگاه‌های موجود در این لیست معمولاً مدل‌های قدیمی‌تر، عمدتا دو یا سه ساله هستند. این دستگاه‌ها به پایان چرخه عمر پشتیبانی خود رسیده‌اند، به این معنی که شیائومی دیگر به‌روزرسانی‌هایی را برای آنها ارائه نخواهد کرد.

در ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۴، شیائومی دو دستگاه دیگر را به لیست EOL خود اضافه کرد. این دستگاه‌ها دیگر به‌روزرسانی‌های شیائومی را دریافت نمی‌کنند، چه آپدیت امنیتی یا نسخه‌های نرم‌افزاری جدید. دو دستگاه اضافه شده به این لیست شیائومی سیوی و POCO C31 هستند. شیائومی سیوی یکی از دستگاه‌های جدید این لیست است.

آخرین آپدیت این گوشی در فوریه ۲۰۲۴ بود و این بروزرسانی برای رابط جدید HyperOS شیائومی محسوب می‌شود. پس از آن، شیائومی سیوی دیگر به‌روزرسانی دریافت نخواهد کرد، بنابراین کاربران دیگر ویژگی‌ها یا اصلاحات امنیتی جدید را دریافت نخواهند کرد.

برند شیائومی دو گوشی دیگر را از دور خارج کرد

پوکو C31 دستگاه دیگری است که شیائومی بروزرسانی آن را متوقف کرده است. این گوشی آخرین بار در جولای ۲۰۲۳ بروزرسانی MIUI 12.5 را دریافت کرد. با این اعلامیه جدید EOL، پوکو C31 هیچ آپدیت بعدی را دریافت نخواهد کرد. این بدان معناست که کاربران پوکو C31 دیگر نسخه‌های جدید اندروید یا MIUI و همچنین وصله‌های امنیتی را دریافت نخواهند کرد.

در حالی که تلفن‌های هوشمند به کار خود ادامه می‌دهند، ویژگی‌های نرم‌افزاری جدیدی دریافت نخواهند کرد و بدون وصله‌های امنیتی معمولی، ممکن است به مرور زمان از امنیت کمتری برخوردار شوند. کاربران باید این را در نظر داشته باشند و اگر به‌روز ماندن برایشان مهم است، به دستگاه‌های جدیدتر برند شیائومی، ردمی یا POCO ارتقا دهند.

انتظار داریم بزودی فهرست جدیدی اضافه شود.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا