اخبار تکنولوژی

پردازنده Exynos 2500 در Geekbench رویت شد

به نظر می‌رسد سامسونگ در مورد استفاده از پردازنده Exynos 2500 در سری گلکسی اس ۲۵ آینده خود مطمئن نیست. در ماه آوریل، این شرکت تأیید کرد که چیپ جدید را در پرچمدار بعدی خود قرار خواهد داد. اگرچه محصولی را مشخص نکرده، اما بسیاری انتظار داشتند که تراشه اگزینوس آتی را در مدل‌های گلکسی S25، حداقل در نسخه‌های کوچک‌تر برای بازارهای منتخب ببینند.

با این حال، گزارش‌های اخیر حاکی از آن بوده که سامسونگ اکنون اسنپدراگون ۸ نسل ۴ و حتی Dimensity 9400 را برای پرچمداران بعدی S خود در نظر گرفته است، احتمالاً به دلیل بازده تولید پایین Exynos 2500. در میان این عدم قطعیت، Exynos 2500 در پلتفرم بنچمارک Geekbench ظاهر شد و جزئیات کلیدی را در مورد تراشه فاش کرد.

Exynos 2500 با معماری ۱۰ هسته‌ای مشابه مدل قبلی خود دیده می‌شود. در حالی که شماره مدل آن S5E9955 شبیه نسخه قبلی است، این نسخه دارای دو هسته اصلی CPU اضافی محسوب می‌شود. این شامل سه هسته پردازنده Cortex-X925 با فرکانس ۲.۵۹ گیگاهرتز، پنج هسته پردازشی Cortex-A725 با فرکانس ۲.۲۵ گیگاهرتز و دو هسته Cortex-A520 با فرکانس ۱.۷۵ گیگاهرتز است. پردازنده گرافیکی Xclipse 950 مبتنی بر AMD Radeon نیز با دو هسته گرافیکی دیگر با فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز ارتقا یافته است.

پردازنده Exynos 2500 بهتر از همیشه

اگرچه این مشخصات یک چیپ قدرتمند را نشان می‌دهد، اما مدیریت انتظارات مهم است. ورودی Geekbench نشان می‌دهد دستگاه آزمایش‌شده یک Exynos Reference Design (ERD) است، که یک پلتفرم آزمایشی بوده که در طول توسعه تراشه استفاده می‌شود و یک گوشی تجاری در دسترس را نشان نمی‌دهد.

چنین طرح‌های مرجع معمولاً توسط سازندگان تراشه برای ارزیابی عملکرد در طول توسعه چیپ استفاده می‌شود. به طور خلاصه، معیار از یک طراحی مرجع است، نه یک دستگاه واقعی. بنابراین، تایید نمی‌کند که اگزینوس ۲۵۰۰ به سری گلکسی اس ۲۵ آینده مجهز شود. این فقط به ما می‌گوید که سامسونگ هنوز در حال توسعه تراشه بوده که قبلاً شناخته شد. اینکه آیا پرچمداران جدید از پردازنده‌های اسنپدراگون در سطح جهانی استفاده خواهند کرد یا خیر، باید دید.

در دیگر خبرها سامسونگ اخیرا از گوشی گلکسی S24 FE رونمایی کرده است. این جدیدترین مدل این برند در سری FE از گوشی‌های پرچمدار ارزان قیمت بود. در حالی که این گوشی هوشمند هنوز برای مشتریان خود در سراسر جهان ارسال می‌شود، این شرکت شروع به ارائه اولین بروزرسانی نرم افزاری کرده است.

غول فناوری کره جنوبی در حال ارائه آپدیت است که دارای نسخه سیستم عاملی S721BXXS2AXI5 است. بر اساس توضیحات رسمی، این یک بروزرسانی نرم افزاری جزئی بوده که در حال حاضر در مناطق اروپایی و آفریقایی منتشر می‌شود. به عبارت دیگر، به‌روزرسانی هیچ ویژگی یا تغییر عمده جدیدی را به همراه نمی‌آورد، بلکه ما در حال رفع ۶۷ آسیب‌پذیری امنیتی هستیم. بنابراین اگر این به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اید، توصیه می‌شود دستگاه خود را بلافاصله به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا