اخبار تکنولوژی

اندروید ۱۶ زودتر از نسخه قبلی منتشر می شود

هر ساله گوگل یک نسخه اندروید جدید منتشر می‌کند. امسال اندروید ۱۵ آخرین نسخه اندرویدی خواهد بود که توسط این شرکت منتشر خواهد شد. ویوو دیروز از جدیدترین سیستم عامل Funtouch OS 15 مبتنی بر اندروید ۱۵ رونمایی کرد. بعد از اندروید ۱۵، نسخه بعدی اندروید ۱۶ خواهد بود که سال آینده عرضه خواهد شد.

امروز Android Authority یک به‌روزرسانی بزرگ در مورد Android 16 به اشتراک گذاشته است. این نشریه شواهد کمی را به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد اندروید ۱۶ ممکن است زودتر از نسخه‌های قبلی اندروید منتشر شود. نسخه‌های قبلی اندروید معمولاً در سه ماهه سوم یا چهارم یک سال خاص ارائه می‌شد، اما نسخه ۱۶ ممکن است در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۵ منتشر شود.

در سند تعریف سازگاری (CDD) برای اندروید ۱۵، گوگل دو بار از “۲۵Q2” به عنوان نسخه بعدی اندروید نام برده است. مشاهده می‌شود که این شرکت به صورت داخلی شروع به استفاده از تاریخ‌ها برای ارجاع به نسخه‌های اندرویدی کرده است. برای اندروید ۱۴ QPR2 به عنوان ۲۴Q1، اندروید QPR3 به عنوان ۲۴Q2 شناخته می‌شد، اندروید ۱۵ ۲۴Q3 است در حالی که اندروید QPR1 آینده به عنوان ۲۴Q4 شناخته می‌شود.

با استفاده از این تکنیک مرجع، ۲۵Q2 جدول زمانی انتشار نسخه اصلی بعدی اندروید را پیشنهاد می‌کند. برخی از مهندسان گوگل نیز نظرات خود را در AOSP گذاشته‌اند که به همان جدول زمانی انتشار نسخه ۱۶ اندروید اشاره دارد.

اندروید ۱۶ زودتر از راه می رسد

نظرات نشان می‌دهد که مهندسان اینجا در مورد تغییرات API صحبت می‌کنند که به پنجره ۲۵Q2 موکول می‌شوند یا می‌توانند تا نسخه ۲۵Q2 منتشر شوند. از آنجایی که هیچ تغییری در سیستم API یا رفتار سیستم روی برنامه جدید در QRPها مشاهده نمی‌شود، بنابراین اعتقاد بر این است که ۲۵Q2 به اندروید ۱۶ ارجاع داده می‌شود.

همه این شواهد قویاً نشان می‌دهند که اندروید ۱۶ احتمالاً در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود. Q2 به ماه‌های آوریل، می و ژوئن اشاره دارد، اجازه دهید ببینیم در کدام ماه می‌توانیم آخرین نسخه اندروید را ببینیم.

در دیگر خبرها گوگل در کنار عرضه سری پیکسل ۹، پیکسل ۹ پرو فولد و ایرفون TWS، از نسل سوم ساعت هوشمند خود نیز رونمایی کرد. پیکسل واچ ۳ به‌عنوان جانشین Pixel Watch 2 سال گذشته وارد بازار شد. آخرین پیشنهاد تا حد زیادی نسبت به نسل قبلی خود با برخی ارتقاء تدریجی بدون تغییر باقی مانده است. همانطور که به طور گسترده شایعه شده بود، Pixel Watch 3 در یک گزینه سایز جدید برای کسانی که مچ بزرگ‌تری دارند عرضه می‌شود.

گوگل Pixel Watch 3 همان طراحی قبلی خود را حفظ کرده، یعنی صفحه مدور با تاج چرخشی در سمت راست. با این حال، اکنون در سایزهای صفحه ۴۱ و ۴۵ میلیمتری عرضه می‌شود. این آن را برای افرادی با سایزهای مختلف مچ و کسانی که به دلیل مدل کوچک‌تر ۴۱ میلیمتری مجبور به خرید زودتر از موعد شده بودند، گزینه‌ای همه کاره است.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا