اخبار تکنولوژی

لپ تاپ لنوو ThinkPad X1 Yoga 2024 معرفی شد

به تازگی از لپ تاپ لنوو ThinkPad X1 Yoga 2024 رونمایی شد. این مدل با پردازنده اینتل Meteor Lake-U عرضه می‌شود. دارای پردازنده اینتل Core Ultra 7 155U بوده که یک پردازنده میان رده است. ThinkPad X1 Yoga 2024 جانشین لپ‌تاپ‌های نسل ۸ فعلی لنوو بوده که از پردازنده‌های نسل سیزدهم Raptor Lake استفاده می‌کنند.

لنوو ThinkPad X1 Yoga مدل ۲۰۲۴، با وجود اینکه دارای یک پردازنده میان رده است، هنوز بسیاری از ویژگی‌های لپ تاپ‌های یوگا را حفظ کرده است. دارای یک لولا ۳۶۰ درجه بوده که به محصول اجازه می‌دهد تا به تبلت تبدیل شود. فرم همه کاره ThinkPad X1 Yoga جدید همچنین به این معنی است که می‌توان آن را برای راحتی روی یک پایه یا میز قرار داد. این لپ تاپ دارای شاسی باریکی است و وزن آن نیز به ۱.۳۵ کیلوگرم می‌رسد. از یک شاسی آلومینیومی درجه یک  استفاده می‌کند و ضخامت آن بیش از ۱۵.۵ میلیمتر است.

ThinkPad X1 Yoga مدل ۲۰۲۴ دارای یک پنل اولد ۲.۸K با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و پوشش ۱۰۰ درصدی طیف رنگی DCI-P3 است. حداکثر روشنایی لپ تاپ ۴۰۰ نیت است. پورت‌های این لپ تاپ شامل دو عدد Thunderbolt 4، یک HDMI 2.1، دو USB-A و یک جک ۳.۵ میلیمتری صدا می‌شود. این دستگاه دارای فناوری صوتی Dolby Vision بوده و شامل استاندارد دوام MIL-STD-810H می‌شود.

لنوو ThinkPad X1 Yoga 2024 از راه رسید

ThinkPad X1 Yoga جدید قبلاً در فروشگاه خرده فروشی چینی JD.com فهرست شده است. لیست JD.com نشان می‌دهد که این لپ تاپ دارای ۳۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی است. قیمت آن ۱۵۹۹۹ (۲۲۱۴ دلار) بوده اما تاریخ دقیق عرضه آن هنوز مشخص نیست. جزئیات در دسترس بودن جهانی ThinkPad X1 Yoga 2024 هنوز توسط لنوو به اشتراک گذاشته نشده است.

در دیگر خبرها لنوو به طور رسمی اولین لپ‌تاپ سازنده خود را با پردازنده‌های جدید مجهز به هوش مصنوعی اینتل در هند عرضه کرد. مدل مورد بحث لنوو IdeaPad Pro 5i است که برای اولین بار در دسامبر ۲۰۲۳ معرفی شد. با این حال، نوع هندی با مشخصات به روز شده مانند پردازنده اینتل Core Ultra ارائه می‌شود.

لپ تاپ جدید این شرکت برای تولیدکنندگان محتوا ساخته شده است و دارای صفحه نمایش ۱۴ اینچی OLED است که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، طیف رنگی ۱۰۰درصدی DCI-P3 و وضوح ۲.۸K را ارائه می‌دهد. این پنل همچنین دارای گواهی TUV EyeSafe است. برای صدا، حتی پشتیبانی از Dolby Atmos وجود دارد. در بخش سخت افزاری، به پردازنده اینتل Core Ultra 9 185H مجهز شده است که با حداکثر ۳۲ گیگابایت رم و حداکثر ۱ ترابایت حافظه داخلی همراه می‌شود.

یک باتری بزرگ ۸۴ وات ساعتی انرژی این دستگاه را تامین می‌کند که از Rapid Charge Express پشتیبانی دارد که امکان ۳ ساعت پشتیبان‌گیری را تنها در ۱۵ دقیقه فراهم می‌کند. هدف لنوو این است که با قابلیت‌های خنک کننده تا ۱۱۵ وات TDP، بهره‌وری شما بدون مانع باقی بماند. IdeaPad Pro 5i با وجود تنها ۱.۴۶ کیلوگرم وزن، از استاندارد نظامی MIL-STD-810H برخوردار است. این باعث می‌شود آن را کاملا قابل حمل و همه کاره کنید.

لنوو لپ‌تاپ IdeaPad Pro 5i Creator را در هند در رنگ‌های تنها Artic Grey رونمایی کرد. قیمت آن ۱۰۹۹۹۰ روپیه در منطقه است و از امروز برای خرید از طریق وب‌سایت رسمی برند، فروشگاه‌های انحصاری Lenovo و پلتفرم‌های تجارت الکترونیک پیشرو و خرده‌فروشان آفلاین در دسترس است. خریداران حتی می توانند با طرح حفاظت از آسیب تصادفی تعمیر رایگان دریافت کنند.


 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا