اخبار تکنولوژی

برخی جزئیات پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۵ منتشر شد

درست زمانی که اسنپدراگون ۸ نسل ۴ آینده رونمایی می‌شود، یک منبع برجسته Weibo فاش کرده است که جانشین آن یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۵ یک مدل قدرتمندتر است.

افشا ادعا می‌کند که اسنپدراگون ۸ نسل ۵ دارای پیکربندی هسته‌ای مشابه با ۸ نسل ۴ خواهد بود. یعنی ۲ هسته عملکرد و ۶ هسته کارآمد وجود خواهد داشت، اما گزارش نشان دهنده یک جهش قابل توجه در سرعت فرکانس است. بر اساس اطلاعات فاش شده، هسته‌های عملکردی که گفته می‌شود نام رمز Pegasus را دارند، با فرکانس حیرت‌انگیز ۵.۰ گیگاهرتز خواهند بود.

بر اساس اطلاعات فاش شده، حتی هسته‌های کارآمد نیز فرکانس کاری ۴.۰ گیگاهرتز دارند. اگر درست باشد، این به‌ترتیب در مقایسه با هسته عملکرد و کارایی پردازنده‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۴ که ۴.۳۲ گیگاهرتز و ۳.۵۳ گیگاهرتز بوده، بسیار بالاتر است. با این حال، ممکن است یک مشکل وجود داشته باشد.

این افشا، اگرچه مستقیماً نیست، اما به این نکته اشاره می‌کند که این فرکانس چشمگیر ممکن است فقط برای نسخه Snapdragon 8 Gen 5 ساخته شده در گره تولید N3P TSMC اعمال شود. کوالکام قبلاً به یک استراتژی دو منبع برای اسنپدراگون ۸ نسل ۵ اشاره کرده بود که از TSMC و Samsung Foundry استفاده می‌کند. این بدان معناست که نسخه دیگری از تراشه که احتمالاً برای دستگاه‌های گلکسی سامسونگ است، می‌تواند با استفاده از گره SF2 سامسونگ ساخته شود.

پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۵ قوی تر از همیشه

سرعت فرکانس برای نسخه ساخت سامسونگ مشخص نیست، اما شایعات حاکی از آن بوده که گره SF2 سامسونگ می‌تواند به همان اندازه قدرتمند باشد. در نتیجه، اسنپدراگون ۸ نسل ۵ ساخت سامسونگ نیز ممکن است با عملکرد تراشه ساخت TSMC برابری کند یا حتی از آن پیشی بگیرد. هنوز برای بحث در مورد اسنپدراگون ۸ نسل ۵ خیلی زود است،

زیرا کوالکام در حال حاضر روی نهایی کردن چیپ پرچمدار خود برای سال ۲۰۲۵، یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ تمرکز کرد. این بدان معناست که زمان کافی برای تغییر جزئیات جانشین آن وجود دارد. با این حال، اگر اطلاعات فاش شده دقیق باشد، کوالکام Snapdragon 8 Gen 5 عملکرد قابل توجهی را نسبت به نسل قبلی خود دارد.

در دیگر خبرها سامسونگ گلکسی S24FE ممکن است در روزهای آینده همراه سری گلکسی تب اس ۱۰ این شرکت رونمایی شود. انتظار می‌رود گوشی هوشمند «نسخه فن» جانشین گلکسی S23 FE  شود که یک سال پیش عرضه شد و انتظار داریم با پشتیبانی از ویژگی‌های Galaxy AI این شرکت وارد بازار شود. انتظار می‌رود سری تبلت‌های گلکسی تب اس ۱۰ نیز بزودی معرفی شوند، زیرا این شرکت اخیراً رزروهای نسل بعدی تبلت‌های خود را در هند آغاز کرده است، اما هنوز تاریخ عرضه رسمی آن در انتظار است.

شرکت فناوری کره جنوبی ممکن است در ویدئویی که اخیراً توسط یکی از شرکت‌های تابعه منتشر شده و توسط کاربر X (توئیتر سابق) @chunvn8888 مشاهده شده است، به‌طور ناخواسته تاریخ رویداد رونمایی بعدی خود را فاش کرده باشد. به نظر می‌رسد که این ویدیو از لیست خارج شده و سپس توسط سامسونگ ویتنام بارگذاری مجدد شده و نشان می‌دهد که یک رویداد Galaxy Unpacked در ۲۶ سپتامبر برگزار خواهد شد و همچنین نشان داد که دستگاه‌های آینده ویژگی‌های Galaxy AI را ارائه خواهند کرد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا