اخبار تکنولوژی

برند سامسونگ و شیائومی به اقدامات ضدرقابتی متهم شدند

در یک تحول بزرگ برای بازار گوشی‌های هوشمند هند، کمیسیون رقابت هند (CCI) برندهای پیشرو گوشی‌های هوشمند مانند برند سامسونگ و شیائومی را به تبانی با غول‌های تجارت الکترونیک آمازون و فلیپ کارت متهم کرده است. این اتهامات حول محور عرضه محصولات انحصاری و اقدامات ناعادلانه است که قوانین ضد تراست را نقض می‌کند.

بر اساس گزارش‌های نظارتی به دست آمده توسط رویترز، بررسی‌های CCI نشان می‌دهد که آمازون و فلیپ‌کارت فروشندگان خاصی را در اولویت قرار داده‌اند، تخفیف‌های عمیق ارائه می‌دهند و در راه‌اندازی تلفن‌های «انحصاری» با شرکت‌هایی مانند سامسونگ، شیائومی، موتورولا، ریلمی، وان پلاس (آمازون)، ویوو، و لنوو (Flipkart). گفته می‌شود که این شیوه‌ها باعث سرکوب رقابت و آسیب رساندن به سایر مشاغل محکوم شدند.

گزارش‌های CCI، که هر صفحه بیش از ۱۰۰۰ صفحه است، به جزئیات می‌پردازند که چگونه این راه‌اندازی‌های انحصاری رقابت را «عمداً کم‌اهمیت» می‌کنند و از فروشندگان منتخبی که مزایای انبارداری و بازاریابی یارانه‌ای دریافت می‌کنند، حمایت می‌کنند. این رفتار ترجیحی به عنوان راهی برای دستکاری سهم بازار و افزایش بالقوه قیمت‌ها برای مصرف کنندگان در نظر گرفته می‌شود.

این یافته‌ها ضربه قابل توجهی برای آمازون و Flipkart است که به دلیل تسلط خود در بازار تجارت الکترونیک در هند با نظارت فزاینده‌ای مواجه شده‌اند. این امر با این واقعیت که بخش خرده‌فروشی الکترونیکی هند در حال رونق است، تشدید می‌شود و طبق گفته‌های Bain & Company، پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۸ به ۱۶۰ میلیارد دلار برسد. از دست دادن اعتماد مصرف کننده و مواجه شدن با جریمه‌های احتمالی می‌تواند یک شکست بزرگ برای این غول‌های آنلاین باشد.

برند سامسونگ و چالشی در هند

این اتهامات همچنین نگرانی‌هایی را برای سازندگان گوشی‌های هوشمند ایجاد می‌کند. برند سامسونگ و شیائومی در مجموع سهم بازار نزدیک به ۳۶ درصد در هند را در اختیار دارند و عرضه‌های انحصاری می‌تواند مزیتی ناعادلانه به آنها بدهد. این شرکت‌ها به همراه سایر شرکت‌هایی که در گزارش‌ها نام برده شده‌اند، موظف شده صورت‌های مالی سه سال گذشته را برای بررسی بیشتر به CCI ارائه کنند.

چند سالی است که وضعیت در حال شکل‌گیری است. کنفدراسیون تمام معامله‌گران هند، که نماینده میلیون‌ها خرده‌فروش کوچک است، در سال ۲۰۲۰ شکایتی را ارائه کرد که تحقیقات CCI را آغاز کرد. فروشندگان هندی مدت‌هاست که پلتفرم‌های تجارت الکترونیک و برندهای گوشی‌های هوشمند را متهم کرده‌اند که به‌طور غیرمنصفانه آنها را از آخرین عرضه‌های گوشی حذف کرده‌اند و آنها را با مدل‌های منسوخ باقی گذاشته‌اند و برای رقابت با مشکل مواجه می‌شوند.

انتظار می‌رود CCI در هفته‌های آینده هرگونه اعتراض طرف‌های متهم را بررسی کند. پیامدهای بالقوه شامل جریمه‌ها و تغییرات اجباری دادگاه در شیوه‌های تجاری است. این که آیا این منجر به زمین بازی مساوی‌تر و رقابت عادلانه‌تر در بازار گوشی‌های هوشمند هند می شود، باید دید. این مورد همچنین سابقه‌ای را برای کشورهای دیگر ایجاد می کند که به دنبال تنظیم نفوذ فزاینده غول های تجارت الکترونیک و تأثیر آنها بر خرده فروشی سنتی هستند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا