اخبارریپورتاژ آگهی

معرفی ۳ نرم افزار بعنوان بهترین و قوی ترین نرم افزار های تعمیر هارد

در این پست قصد داریم شما را با ۳ نرم افزار بعنوان بهترین و قوی ترین نرم افزار های تعمیر هارد آشنا کنیم. هارد دیسک ها بدلایل گوناگی دچار خرابی می شوند که از این دلایل می توان به :

  • خرابی در اثر کارکرد

هارد دیسک ها نیز همانند دیگر قطعات مشابه که بصورت مکانیکی کار میکنند در اثر کارکرد دچار خرابی می شوند که این موضوع اصلا ارتباطی به کاربر ندارد البته چناچه کاربر به نحو احسن از آن نگهداری و بصورت استاندارد استفاده کند. ایجاد بدسکتور در خرابی هایی از این قبیل را میتوان عنوان کرد.

  • خرابی هارد دیسک به دلیل نقص طراحی و تولید کارخانه

نقص های کارخانه ای و مربوط به طراحی نیز می تواند دچار خرابی هارد دیسک زودتر از موعد خرابی شوند. بسیار دیده می شود که حتی قبل از اتمام تاریخ گارانتی هارد دیسک خراب میشود. یکی از دلایل عدم شناسایی هارد دیسک میتواند از نقص در تولید یا طراحی هارد دیسک باشد.

  • مشکلات ناشی از ضربه خوردن هارد دیسک

هارد دیسک ها بسیار به ضربه و تکان خوردن در حین کار حساس هستند ، در صورتی که کاربر در حفظ و نگهداری آن دقت بعمل نیاورد و به هارد دیسک ضربه وارد شود هارد دیسک دچار خرابی فیزیکالی خواهد شد که در این مورد باید از تعمیر هارد دیسک صرف نظر و از هارد دیسک جدید دیگری استفاده شود.
 

اگر اطلاعات موجود در هارد دیسک تان برایتان مهم است استفاده از تکنیک های تعمیر یا نرم افزار ها اصلا توصیه نمی شود.

دلایل خرابی هارد دیسک را شرح دادیم اما در ادامه به معرفی بهترین و قویترین نرم افزارهای تعمیر هارد خواهیم پرداخت.
 

معرفی ۴ نرم افزار تعمیر هارد

یکی از راهکار ها برای تعمیر هارد دیسک ، استفاده از نرم افزار های  تعمیر هارد دیسک است. این نرم  افزارها که با هدف استفاده کاربران خانگی و کاربر محور تولید شده است به کاربران امکان تعمیر هارد خود را به استفاده از برنامه را میدهد. دقت کنید تعمیر هارد دیسک نیاز به تخصص ویژه ای دارد اما اگر از جمله کسانی هستید که می خواهید خود اقدام به تعمیر هارد دیسک تان  کنید میتوانید از نرم افزارهای  زیر استفاده کنید.
 

معرفی 3 نرم افزار بعنوان بهترین و قوی ترین نرم افزار های تعمیر هارد

 

اخطار مهم

دقت کنید اگر اطلاعات هارد دیسک برایتان مهم است هیچ گاه از این نرم افزار ها استفاده نکنید و باعث خرابی یا نابودی اطلاعات خود نشوید .
 
 

۳ برنامه برای تعمیر هارد دیسکرفع بد سکتور هارد دیسک با نرم افزار REPAIR HARDDISK BAD SECTOR

۱- رفع بد سکتور هارد دیسک با نرم افزار Repair Hard disk Bad Sector

اکثر شما حتما نام “بد سکتور” شنیده اید و یا آن را می شناسید. سطح هارد دیسک ازدایره های متحدالمرکزی تشکیل می شود که به آنها Track می گویند . برای سازماندهی ذخیره ی اطلاعات بر روی هارد ، Trackها یا شیارها را به قطعه های مشابه و هم اندازه تقسیم می کنند که اصطلاحا به آن ها قطاع یا سکتور(Sector) گفته می شود. اگر این سکتورها به دلایل و علت های خاصی دچار مشکل شوند به طوری که دیگر نتوان از آن ها استفاده کرد، گفته می شود که هارد دیسک بد سکتور گرفته است. بد سکتوردو نوع است یکی لاجیکالی و دیگری فیزیکالی .اگر بد سکتور سخت افزاری باشد، عملا کار زیادی نمی توان برای تعمیر آن انجام داد و هارد غیر فابل استفاده می شود. اما در صورتی که نرم افزاری باشد ، از طریق نرم افزار Repair Hard disk Bad Sector می توان این مشکل را رفع کرد.

  • برخی از ویژگی های این نرم افزار:
    بررسی و رفع بدسکتورهای هارد ها، دستگاه ها و ….
    شناسایی و اعلام  قفل درایورها از طریق مشخصات حفاظتی
    فعال کردن و غیرفعال کردن برخی خصوصیات جهت دستیابی مستقیم به دستگاه ها
    پیدا کردن هارد دیسک های SCSI از زریق درایور های
    با اکثر هاردهای SATA ، IDE وASPII سازگار می باشد.

۲نرم افزار تعمیر هارد دیسک PowerMax2

نرم افزاری است که برای تشخیص صحت خواندن و نوشتن هاردهای مکستور (Maxtor) ساخته شده است. تست هایی که توسط این برنامه بروی هارد شما انجام می شود ، بی عیب بدون هارد شما را مشخص می کند.PowerMax برنامه ای موثر برای هادرهای IDE و هاردهایی با ظرفیت بالاتر از ۵۰۰ مگابایت به بالا می باشد. به هر حال این نرم افزار تایید شده ی شرکت Maxtor می باشد و از آنجایی که هاردهای ما بیشتر از نوع Maxtor هست ، مطمئناً استفاده از این نرم افزار برای رفع عیب های هارد هایمان مفید خواهد بود. بعد از نصب ، این نرم افزار از شما یک فلاپی دیسک می خواهد تا یک فلاپی بوت را برای نرم افزار بررسی هارد در همان بوت سیستم ایجاد کند.

۳–  نرم افزار تعمیر هارد دیسک SeaTools

نام یک نرم افزار دیگر است که هم اکنون نیز سایت Seagate آنرا برای رفع ایرادات هارد به شما معرفی می کند . این نرم افزار به دو صورت وجود دارد ، یکی برای کار در هنگام بوت و دیگری برنامه ای سازگار با ویندوز . این برنامه از هارد شما تست های همچون S.M.A.R.T Check ، Drive self Test و Generic Test را می گیرد ، البته من به شخصه در این برنامه یافتن و رفع بد سکتور هارد را ندیدم ولی مطمئناً HDD Test های انجام شده توسط این برنامه شما را در یافتن ایرادات هاردتان کمک خواهد کرد. البته توجه کنید که نسخه سازگار با لینکوس هم برای این برنامه موجود می باشد.
 

اما اگر اطلاعات برایتان مهم است؟

خالی از لطف نیست که یک مرکز بازیابی اطلاعات متخصص و امن نیز به شما معرفی کنم که در زمان بروز از این قبیل مشکلات با خیال راحت اطلاعتتان را دوباره به دست بیاورید
آکادمی هارد ایران(کانون هارد ایران) بعنوان رتبه اول بازیابی اطلاعات هارد دیسک سه شعبه در ایران و با تیم متخصص و متعهد خود میتواند به شما در بازیابی اطلاعات و ریکاوری اطلاعات هارد تان کمک کند.
 

 
منبع : آکادمی هارد ایران ( کانون هارد سابق)
External hard repair

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا