اخبار تکنولوژی

خانواده آیفون ۱۵ پرو دارای قاب تیتانیومی هستند

شایعات زیادی در مورد مدل‌های آینده خانواده آیفون ۱۵ پرو و مدل استاندارد منتشر شده است و گزارش جدید مارک گورمن از بلومبرگ تا حد زیادی برخی از شایعات مربوط به این دستگاه‌ها را تأیید می‌کند.

طبق آخرین گزارش، مدل‌های آیفون ۱۵ پرو اپل با قاب تیتانیومی برای گوشی‌های هوشمند عرضه می‌شوند، در حالی که حاشیه‌های اطراف نمایشگر نازک‌تر خواهند بود.

این گزارش نشان می‌دهد که به جای قاب فولادی ضد زنگ، مدل‌های جدید پرو آیفون با قاب تیتانیومی عرضه می‎‌شوند. همچنین به لطف فناوری جدید نمایشگر، حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش نازک‌تر می‌شوند و اندازه حاشیه سیاه را حدود یک سوم کاهش می‌دهد.

پیش از این گزارش شده بود که شرکت دکمه بی‌صدا کردن گوشی‌های هوشمند را با یک دکمه قابل تنظیم تعویض می‌کند و پورت اختصاصی Lighthing این شرکت با پورت USB-C جایگزین می‌شود.

در حالی که ویژگی‌های مدل‌های آینده سری آیفون ۱۵ پرو جذاب هستند، کاربران هزینه بیشتری را پرداخت خواهند کرد. برخی از تحلیلگران انتظار افزایش قیمت ۲۰۰ دلاری برای مدل پرو مکس را دارند. برای اطلاع دقیق، باید منتظر عرضه رسمی در ماه آینده باشیم.

خانواده آیفون ۱۵ پرو با طراحی شیک

در اخباری مرتبط به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل در حال برنامه‌ریزی برای ارائه نسخه اقتصادی هدست ویژن پرو بوده و احتمالاً در سال ۲۰۲۵ وارد بازار خواهد شد. دلیل این امر آن است که قیمت ۳۴۹۹ دلاری بسیار محدود کننده بوده و Vision Pro به عنوان یک محصول در نظر گرفته نشد.

گزارش Gurman ادعا می‌کند که این شرکت در ابتدا به دلیل تبلیغات منفی برای قیمت بالا، تصمیم داشته تا نسخه ارزان‌تری برای فروش بیشتر تدارک بیند. از سوی دیگر، هدست آینده که احتمالاً Vision یا Vision One نامیده می‌شود، هدف آن پذیرش انبوه مخاطبان خواهد بود.

اپل می‌تواند از صفحه‌نمایش‌های سطح پایین‌تر، تراشه کم‌قدرت‌تر و حذف برخی ویژگی اضافی بهره گیرد. از سوی دیگر، اپل سعی خواهد کرد برخی از ویژگی‌های اصلی مانند صفحه نمایش خارجی EyeSight و سیستم ردیابی دست را حفظ کند.  اعتقاد بر این است که اپل قصد دارد سال ۲۰۲۵ این محصول را عرضه کند.

در سوی دیگر اپل پیشتر اولین هدست واقعیت ترکیبی خود را به نام ویژن پرو معرفی کرد. تاکنون برخی اطلاعات درباره دستگاه فاش شد و در گزارش جدید به نرخ نوسازی نمایشگر این گجت پوشیدنی اشاره شده است. به گفته یکی از رسانه‌ها نزدیک اپل، این هدست از نمایشگر ۹۰ هرتزی برخوردار بوده که در زمینه نرخ نوسازی بین پنل ۶۰ هرتزی آیفون‌های استاندارد و پنل ۱۲۰ هرتزی پروموشن آیفون‌های پرو قرار می‌گیرد.

یکی از محصولات جذاب رویداد WWDC 2023 اپل معرفی جدیدترین و خاص‌ترین محصول این شرکت یعنی هدست ویژن پرو بود. هدست واقعیت ترکیبی که قرار است دنیای هدست‌های واقعیت مجازی را متحول کند.

تاکنون جزئیات مختلفی درباره ویژن پرو منتشر شد و پیش از رونمایی نیز شایعات فراوانی به گوش رسیده که برخی به حقیقت رسیدند و برخی نیز چون نام دستگاه شایعه‌ای بیش نبودند. این محصول جاه‌طلبانه اپل به عنوان یک دستگاه خاص معرفی شده و اپل هنگام رونمایی بعد ۶ سال باری دیگر جمله One More thing را به زبان آورد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا