اخبار تکنولوژی

رونمایی سامسونگ از فناوری اتصال ماهواره ای برای گوشی ها

شرکت سامسونگ به تازگی قابلیت اتصال ماهواره ای را برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد. این کمپانی کره‌ای یک مودم شبکه غیرزمینی ۵جی با نام NTN را ارائه داده که موجب ارتباط بین گوشی و ماهواره‌ می‌شود.

در واقع این شرکت قصد دارد مودم را روی چیپ‌های اگزینوس تعبیه کند و پیشتر نیز کوالکام فناوری ارتباط ماهواره‌ای اسنپدراگون را رونمایی کرد. اکنون اپل نیز ارتباط NTN را در سرویس اتصال ماهواره‌ای آیفون ۱۴ پرو مورد استفاده قرار داد.

فناوری اتصال ماهواره ای سامسونگ سریع و کارآمد

بنابراین کاربران می‌توان با گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو ارتباط ماهواره‌ای برقرار کرده و تنها پیام اضطراری ارسال کنند. سامسونگ دقیقا اعلام کرده:

با رعایت آخرین استانداردهای ۵G تعریف شده توسط پروژه مشارکت نسل سوم، این فناوری سامسونگ به اطمینان از قابلیت همکاری و مقیاس‌پذیری در میان خدمات ارائه شده توسط اپراتورهای مخابراتی جهانی، سازندگان دستگاه‌های تلفن همراه و شرکت‌های تراشه کمک می‌کند.

فناوری اتصال ماهواره‌ای سامسونگ روی مودم Exynos 5300 برای اتصال به ماهواره‌های مدار پایین زمین (LEO) کار می‌کند. این شرکت می‌گوید مودم‌های اگزینوس آینده‌ از ارتباطات دو طرفه پشتیبانی می‌کنند، درست مانند راه‌حل Snapdragon Satellite کوالکام. گوشی‌های مجهز به چنین مودم‌هایی قادر به ارسال و دریافت پیام‌های متنی، تصاویر و ویدئوها خواهند بود.

راه‌اندازی راه‌حل اتصال ماهواره‌ای سامسونگ برای گوشی‌های هوشمند تنها چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که TM Roh، مدیر موبایل این شرکت اظهار داشت عملکرد این فناوری نسبتاً محدود است. Roh این را دلیلی برای عدم افزودن اتصال ماهواره به سری گلکسی S23 عنوان کرد.

ما دقیقاً مطمئن نیستیم که کدام گوشی‌های هوشمند سامسونگ از فناوری ارتباطی جدید این شرکت استفاده خواهند کرد. با این حال، بسیاری دیگر از سازندگان گوشی‌های هوشمند نیز از فناوری مودم سامسونگ استفاده می‌کنند. تراشه Tensor G2 در سری Google Pixel 7 مجهز به مودم Exynos 5300 سامسونگ است، همان مودمی که توسط این شرکت به عنوان مرجع فناوری ارتباطات ماهواره‌ای خود استفاده می‌کند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا