اخبار تکنولوژی

سیستم عامل iPadOS 17 معرفی شد

اپل در جریان WWDC 2023 از سیستم عامل iPadOS 17 برای تبلت‌های آیپد خود رونمایی کرد. نسخه‌ای که کاربردی‌تر شده و ویژگی‌های جدید ارائه می‌دهد.

نسخه بتای آن سریع به توسعه دهندگان عرضه خواهد شد، در انتظار نسخه بتای عمومی در ماه آینده و انتشار رسمی در پاییز باشید. سیستم عامل iPadOS 17 جدید دارای صفحه نمایش قفل قابل تنظیم است که سال گذشته با iOS 16 به نمایش درآمد و به کاربران این امکان را می‌دهد که والپیپر را سفارشی کنند، ویجت‌های مختلف را انتخاب کرده و با سبک‌های فونت جدید داشته باشند.

صفحه قفل همچنین اکنون از ویجت‌های فعالیت زنده پشتیبانی کرده که باید به سفارش غذا، برنامه‌های سفر یا نتایج بازی اشاره کرد. اپل وعده داده است که Stage Manager قابلیتی بوده که به کاربران امکان می‌دهد چندین تب برنامه را به طور همزمان باز کنند و با انعاف پذیری بهتر در تغییر سایز و موقعیت تب عمل کند.

سیستم عامل iPadOS 17 با قابلیت بیشتر

سیستم عامل iPadOS 17

اپل سرانجام برنامه Health را به iPad آورد و از بوم بزرگ‌تر برای نمایش داده‌های سلامتی شما به روشی جامع‌تر استفاده می‌کند. آیپد همچنین از پیشرفت‌های Find My، با حسن نیت از iOS 17، و همچنین برنامه جدید Journal بهره خواهد برد.

اپل از طریق اپلیکیشن Notes بر روی فایل‌های PDF متمرکز شد. با استفاده از مدل‌های یادگیری ماشین، برنامه Notes می‌تواند فیلدها را در یک PDF شناسایی کند تا به حاشیه‌نویسی با کمک از Apple Pencil بهره گیرند. اپل اعلام کرد که iPadOS 17 راه‌های جدیدی را برای سازمان‌دهی، حاشیه‌نویسی و همکاری روی فایل‌های PDF در اپلیکیشن Notes به ارمغان می‌آورد.

سیستم عامل iPadOS 17 قرار است بزودی در حالت بتا منتشر شود اما نسخه نهایی پاییز از راه می‌رسد. برند کوپرتینویی همیشه همزمان با عرضه محصولات معرفی شده در ماه شهریور، سیستم عامل‌ها را نیز در اختیار طرفداران و کاربران خود قرار می‌دهد. این کمپانی در تلاش است بزودی سری آیفون ۱۵ موردانتظار هم معرفی کند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا