اخبار

شماره تماس در فیس بوک دردسر جدید کاربران !

برای بسیاری از کاربران پیش آمده است تا هنگام ثبت نام در فیس بوک میان گزینه های درخواست شده، کاربر شماره تماس خود را ناخواسته به اشتراک گذاشته است که در طولانی مدت خود معضلی برای کاربران شده است.a پر کردن فرم های ثبت نام در اپلیکیشن ها عموما کاری طاقت فرساست. از انتخاب نام کاربری گرفته تا نوشتن نام اولین حیوان خانگی !
برای برخی از کاربران پر کردن این فرم ها تنها به منزله وقت تلف کردن است پس با سرعت و بدون توجه، لیست اطلاعات شخصی در اپلیکیشن ها پر می شود. شماره های تماس، اسامی در خواست شده و گاها آدرس. شاید برای برخی از کاربران این مسئله حائز اهمیت نباشد اما برای بسیاری نوعی مزاحمت تلقی می شود.
این مزاحمت ها که در قالب معرفی دوستان و با نام «افرادی که شاید بشناسید»  صورت می گیرد برای عده ای از کاربران آزاردهنده تلقی می شود.
شرکت فیس بوک ماه پیش با شکایتی از طرف یک روانپزشک مواجه شد که طی آن شخص، از ازدیاد بیماران و پیشنهاد دوستی این افراد در فیس بوک شخصی این کاربر خبر می داد. این روانشناس که اذعان داشت پیشنهاد افرادی که شاید بشناسید برای این کاربر رمزآلود بوده است، با ارسال نامه ای به سایت خبری “Fusion” در پی دستیابی به علت این امر برآمد.
پس از انجام تحقیقات گسترده این روانپزشک دریافت با وجود عدم ارسال اطلاعات شغلی خود بر روی فیس بوک و به اشتراک نگذاشتن اطلاعات شخصی، تنها دلیل جذب بیماران در فیس بوک شخصی، می تواند به اشتراک گذاشتن شماره تماس باشد.
سخنگوی شرکت فیس بوک پس از مواجهه با این مسئله اعلام کرد، فیس بوک اطلاعات شخصی کاربران را هرگز بدون اجازه و دریافت تایید از کاربر به اشتراک نمی گذارد. این اطلاعات که حتی با اجازه کاربر دریافت می شود به میزان بالایی در جذب دوستان در فضای مجازی کاربرد خواهد داشت. اطلاعاتی از قبیل، دوستان مشترک، رشته تحصیلی، دانشگاه و یا مدرسه مشترک و یا علاقه مندی های مشترک می تواند در گستردگی افرادی که شاید بشناسید موثر باشد.  وی طی این مصاحبه با سایت خبری Fusion هیچگونه صحه ای  بر این اتفاق که تنها شماره تماس می تواند مخاطبان را در شبکه اجتماعی فیس بوک به شما پیشنهاد دهد نگذاشت.
بهترین واکنش به این امر پرهیز از به اشتراک گذاشتن شماره تماس در این شبکه اجتماعی و یا دیگر اپلیکیشن هاست. کاری که موجب جلوگیری از مزاحمت ها و عواقب بعدی می شود. در این میان اپلیکیشن های اینستاگرام و واتس اپ نیز با توجه به دوستان مشترک و حساب های کاربری مشابه پیشنهادهای دوستی شبیه به اپلیکیشن فیس بوک ارائه می دهد.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا