اخبار تکنولوژی

شیائومی ۱۵ اولترا به دوربین چهارگانه ارتقایافته مجهز است

شیائومی سری ۱۵ را بزودی در ماه اکتبر طی رویدادی در چین رونمایی خواهد کرد، اما پرچمداری که همه منتظر آن هستند، یعنی شیائومی ۱۵ اولترا، سال آینده طی سه ماهه اول عرضه خواهد شد.

امسال شیائومی Xiaomi 14 Ultra را در چین و در سطح جهانی عرضه کرد، این گوشی بهترین تلفن هوشمند از نظر دوربین است که می‌توانید در سطح جهانی بخرید، بنابراین همه مشتاقانه منتظر هستند تا ببینند نسخه بعدی Ultra چه چیزی را ارائه می‌دهد.

اخیرا Ice Universe در X (به طور رسمی توییتر) فاش کرد که ۱۵ Ultra از یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ۴.x برابر Periscope استفاده خواهد کرد. این همان پریسکوپی است که در حال حاضر در ویوو X100 Ultra استفاده می‌شود. اما برخلاف Vivo، شیائومی از مزیت افزایش فاصله کانونی برخوردار خواهد بود.

حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی مورد استفاده در اینجا حسگر ۱/۱.۴ اینچی HP9 توسط سامسونگ خواهد بود. مزیت داشتن سنسور بزرگ در دوربین پریسکوپ این است که می‌تواند عکس‌های بسیار خوبی در نور کم با زوم بیشتر ارائه دهد. همچنین با استفاده از فناوری پیشرفته برش سنسور، Xiaomi 15 Ultra می‌تواند عکس‌هایی با زوم ۱۰x12x بدون نقص ارائه دهد.  همچنین زوم توسط Xiaomi Ultra Zoom AI 2.0 برای زوم‌های بسیار طولانی پشتیبانی می‌شود.

با استفاده از مدل‌های بزرگ هوش مصنوعی مولد پیشرفته، می‌توان جزئیات در سطوح بزرگنمایی بالاتر را بدون افت کیفیت بازیابی کرد. این گوشی هوشمند همچنین دارای سیستم دوربین چهارگانه با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی ۱ اینچی با دیافراگم متغیر Stepless،لنز  ۵۰ مگاپیکسل فوق عریض، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی ۳.x بار شناور تله فوتو و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی ۷X پریسکوپ است.

شیائومی ۱۵ اولترا یک غول بهتر است

البته تمامی دوربین‌ها توسط لایکا مهندسی خواهد شد. کمی تعجب آور است که علی‌رغم استفاده از یک پریسکوپ سنسور بزرگ ۲۰۰ مگاپیکسلی، شیائومی ۱۵ اولترا دوربین تله فوتو را برای زوم‌های سطح متوسط ​​نیز حفظ کرده است. به طور کلی، دوربین Xiaomi 15 Ultra نسبت به نسل قبلی پیشرفت زیادی داشته است. تقریبا تمام کاستی‌های Xiaomi 14 Ultra در ۱۵ اولترا برطرف شده است.

شیائومی ۱۵ اولترا همانند نسل‌های قبلی، عرضه جداگانه‌ای خواهد داشت. این گوشی هوشمند برای اولین بار در چین در فوریه ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد و به صورت جهانی در MWC بارسلون طی فوریه ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.

در دیگر خبرها برند شیائومی زمانی اولین شرکتی بود که گوشی هوشمندی با شارژ سیمی بیش از ۲۰۰ وات عرضه کرد، اما اکنون به جای تعقیب دستاوردهای کاهش نرخ شارژ سریع‌تر، توجه خود را به ساخت باتری‌های بزرگ‌تر معطوف کرده است.

این سازنده چینی در حال توسعه فناوری است که یک باتری ۷۰۰۰ میلی آمپرساعتی با شارژ ۱۲۰ وات یا یک باتری ۷۵۰۰ میلی آمپرساعتی با شارژ ۱۰۰ وات را در یک گوشی هوشمند قرار می‌دهد. در اینجا تمام ترکیباتی که از مرکز تحقیق و توسعه در پارک علم و فناوری نانجینگ، چین در نظر گرفته شده است، آورده شد.

برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند تا مشخص شود برنامه این برند چینی چیست.


 

مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا