اخبار تکنولوژی

اپل بزودی با تاچ آیدی خداحافظی خواهد کرد

بعید است که اپل از هر نوع اسکنر اثر انگشت در هیچ یک از آیفون‌های آینده خود استفاده کند. طبق یک گزارش چینی، ظاهرا اپل ابزارهایی را که در گذشته برای تولید و فعال کردن تاچ آیدی استفاده می‌کرد، غیرفعال کرده است، در حالی که آخرین مؤلفه‌های Touch ID در نسل سوم آیفون SE (2022) استفاده شد.

انتظار می‌رود اپل به جای توسعه حسگر Touch ID زیر نمایشگر مانند اکثر سازندگان اندروید، از طراحی تمام صفحه برای نسل چهارم آیفون SE با Face ID روی صفحه استفاده کند.

سال‌ها شنیدیم که اپل تاچ آی‌دی را به آیفون‌ها برمی‌گرداند. مدتی از آخرین گزارش مربوط به فناوری اثر انگشت می‌گذرد. شایعه شده است که اپل در حال کار بر روی یک راه حل Face ID زیر نمایشگر بوده، اما ما هیچ گزارش محکمی در مورد این موضوع نداشتیم.

تاچ آیدی یک فناوری تشخیص اثر انگشت است که توسط شرکت اپل توسعه یافته است. این فناوری برای اولین بار در iPhone 5S معرفی شد و در حال حاضر در بسیاری از محصولات اپل از جمله iPhone، iPad، Apple Watch و مک بوک استفاده می شود.

تاچ آیدی بزودی کنار گذاشته خواهد شد

Touch ID از یک سنسور اثر انگشت نوری استفاده می کند که در زیر دکمه هوم دستگاه قرار دارد. زمانی که کاربر دکمه هوم را فشار می دهد، سنسور اثر انگشت تصویری از اثر انگشت کاربر را می گیرد. این تصویر سپس با الگوریتم های تشخیص اثر انگشت مقایسه می شود تا مشخص شود آیا مطابق با اثر انگشت ثبت شده کاربر است یا خیر.

Touch ID یک روش سریع، آسان و ایمن برای احراز هویت است. این فناوری می تواند برای باز کردن قفل دستگاه، پرداخت با Apple Pay و تأیید هویت در برنامه ها و وب سایت ها استفاده شود. احتمالا دیگر خبری از این فناوری نیست و باید با آن خداحافظی کرد. تاچ آیدی سیستم امنیتی امنی بوده که توانست به محبوبیت بسیاری دست یابد.

گفته شده آیفون SE نسل بعدی قرار بوده طراحی شبیه آیفون ۱۴ داشته باشد. مدلی که می‌تواند طراحی جذابی پیدا کرده و موردتوجه قرار گیرد. باید منتظر ماند تا مشخص شود برنامه اپل برای این فناوری حسگر امنیتی چیست.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا