اخبار تکنولوژی

هزینه تعمیر کلید شاتر دوربین آیفون ۱۶ پرو بالا است

شرکت اپل پیشتر بود که سری آیفون ۱۶ را در دو مدل پلاس و ساده و دو مدل پرو و پرو مکس رونمایی کند. اکنون اطلاعاتی درباره هزینه تعمیر نسخه آیفون ۱۶ پرو فاش شد.

همانطور که سری آیفون ۱۶ اپل به دست مصرف کنندگان می‌رسد، برداشت‌های اولیه در حال سرازیر شدن است و آنها تصویری متفاوت ارائه می‌دهند. در حالی که عملکرد گوشی در زمینه‌هایی مانند قدرت پردازش، مدیریت گرما و قابلیت‌های دوربین فراتر از انتظارات است، یک ویژگی وجود دارد که توجه قابل توجهی را به خود جلب می‌کند، به دلایل اشتباه.

امسال، اپل یک دکمه خازنی جدید در کناره آیفون ۱۶ معرفی کرد. این دکمه برای سهولت دسترسی در هنگام نگه‌داشتن گوشی به صورت افقی قرار گرفته است، این دکمه مانند شاتر دوربین عمل می‌کند و پاسخ لرزش لمسی را ارائه می‌دهد. اپل قصد داشت با شبیه‌سازی حس یک دوربین سنتی، تجربه دوربین را بهبود بخشد. با این حال، برخی از کاربران تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند. بسیاری این ویژگی را یکی از ناامیدکننده‌ترین نوآوری‌های اپل تا به امروز می‌دانند. اگر این کافی نیست، هزینه تعمیر این دکمه گیج کننده است.

گزارش‌ها نشان می دهد که دکمه خازنی از ۹ جزء مختلف تشکیل شده که احتمال خرابی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. اگر دکمه شکسته شود، اپل آن را تحت عنوان “سایر آسیب‌ها” طبقه بندی می‌کند و هزینه‌های تعمیر سرسام آور است. برای آیفون ۱۶، صورتحساب تعمیر می‌تواند به ۴۳۹۹ RMB (624 دلار ) برسد، و برای iآیفون ۱۶ پرو به ۵۲۹۹ RMB (751 دلار آمریکا) می‌رسد.

گوشی آیفون ۱۶ پرو پر هزینه است

این عمدتا به این دلیل است که اپل تمایل دارد به جای پرداختن به مشکلات تک تک قطعات، تعمیرات کامل دستگاه را ارائه دهد. حتی مشکلات کوچک در دکمه دوربین به عنوان “سایر آسیب‌ها” طبقه بندی می‌شود که می تواند منجر به هزینه‌های تعمیر بالاتر شود. از آنجایی که دکمه خازنی از ۹ جزء تشکیل شده، چندین نقطه بالقوه خرابی را معرفی می‌کند.

از مواد بازاریابی اپل، قصد پشت دکمه خازنی واضح بود. ایده این بود که تجربه دوربین بهتری به کاربران ارائه شود: ضربه‌های سبک منوها را باز می‌کند، کشیدن انگشت تنظیم دوربین را ارائه می‌دهد و دکمه به عنوان شاتر دوربین عمل می‌کند. روی کاغذ، این نوآورانه به نظر می‌رسد. در عمل، داستان متفاوت است.

کاربران گزارش داده‌اند که این دکمه آنطور که اپل پیشنهاد می‌کند کار نمی‌کند. موقعیت یابی نامناسب است و هنگام نگه داشتن گوشی به صورت افقی یا عمودی، دسترسی به آن دشوار است. برای بسیاری، تلاش برای استفاده از دکمه برای عکاسی منجر به ارگونومی ضعیف می‌شود و نگه‌داشتن ثابت گوشی در حین فشردن دکمه را دشوار می‌کند.

مشکل دیگر رابط کوچکی است که هنگام استفاده از دکمه تنظیم تنظیمات دوربین ظاهر می‌شود. بسیاری از کاربران آن را دست و پا گیر و کمتر بصری نسبت به تنظیم تنظیمات به طور مستقیم روی صفحه لمسی می‌دانند. به طور خلاصه، این ویژگی فرآیند ساده‌ای را بیش از حد پیچیده می‌کند و هزینه تعمیرپذیری دکمه می‌تواند باعث بی میلی کاربران به استفاده از این ویژگی جدید شود. بنابراین اگر از گوشی آیفون ۱۶ پرو برخوردار هستید، کم هزینه نیست.


 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا