اخبار تکنولوژی

پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 در ماه اکتبر معرفی می شود

انتظار می‌رود کوالکام پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 را در ماه اکتبر معرفی کند. کوالکام در وب سایت خود به اشتراک گذاشت که اجلاس سالانه اسنپدراگون آن از ۲۴ تا ۲۶ اکتبر در مائوئی، هاوایی برگزار خواهد شد.

این حدود یک ماه زودتر از سال گذشته بوده، جایی که اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را به نمایش گذاشت. کوالکام Snapdragon 8 Gen 3 به جای معماری فعلی ۱+۲+۲+۳ در پلتفرم‌های Snapdragon 8 Gen 1 و نسل ۲ دارای معماری جدید ۱+۵+۲ خواهد بود. سایر مشخصات شایعه شده شامل هسته اصلی Cortex-X4، پنج هسته Cortex-A720، دو  هسته Cortex-A520 و پردازنده گرافیکی Adreno 750 است.

سری ۱۴ شیائومی می‌تواند اولین گوشی‌های هوشمندی باشد که از کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و پس از آن سری‌های ویوو X100، سری iQoo 12، سری Redmi K70، OnePlus 12 و Realme GT5 استفاده می‌کنند.

در دیگر خبرها شرکت کوالکام پیشتر اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را به عنوان پرچمداری جدید معرفی کرد. حال درصدد بوده پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را با مشخصاتی بهتر در آینده نزدیک رونمایی کند. اخیرا کاربر Kuba Wojciechowski توییتر اطلاعاتی تازه از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ ارائه داد. این چیپ با شماره مدل SM8650 تحت ساخت بوده و با اسم رمز Pineapple و Lanai شناخته می‌شود.

پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 قدرتمندتر از همیشه

این پردازنده نسل سوم اسنپدراگون دارای معماری منحصربفرد ۲+۳+۲+۱ بوده، اگرچه جزئیات خاصی در مورد فرکانس آن در دست نیست. این چیپ از برنامه‌ها و بازی‌های ۳۲ بیتی اندروید پشتیبانی نمی‌کند، زیرا چیپست فاقد هسته‌های CPU مرتبط است و توسعه‌دهندگان را ملزم می‌کند تا برنامه‌های خود را به معماری ۶۴ بیتی به‌روزرسانی کنند.

علاوه بر این، اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به پردازنده گرافیکی Adreno 750 (Adreno Gen 7.9.0) با فرکانس ۷۷۰ مگاهرتز نیز مجهز شده، اگرچه فرکانس مدل رسمی پرچمدار به طور بالقوه می تواند بالاتر باشد. اسنپدراگون پرچمدار آینده کوالکام با اندروید ۱۴ و لینوکس کرنل ۶.۱ سازگار است و از طریق فرآیند بهبود یافته ۴ نانومتری TSMC یا فرآیند ۳ نانومتری سامسونگ به تولید انبوه می‌رسد.

به هر حال برای کسب جزئیات تکمیلی باید منتظر معرفی باقی ماند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا