اخبار تکنولوژی

عینک واقعیت مجازی اپل دیرتر از راه می رسد

طی سال‌های گذشته شایعات بسیاری درباره عینک واقعیت مجازی یا افزوده اپل بدست آوردیم. اما گویی اپل قصد ندارد به این زودیها محصولی با چنین ویژگی را معرفی و عرضه کند. پیش از این نیز گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه دستگاه با مشکلات طراحی مواجه شده و همین امر در تاخیر معرفی آن نقش داشت.

سال گذشته هم گزارش شد که هیئت مدیره اپل نمونه طراحی عینک واقعیت مجازی را مشاهده کردند و مشخص نیست چه زمانی قصد دارند از آن پرده بردارند تا به شایعات پایان دهند. شرکت کوپرتینویی سخت در تلاش بوده تا چنین محصولی را در آینده معرفی کند اما به دلیل ایجاد شدن مشکلاتی معرفی و عرضه با تاخیرهایی رو به رو می‌شود.

عینک واقعیت مجازی اپل در سال ۲۰۲۶ معرفی می شود

به تازگی جف پو از موسسه تحقیقاتی Haitong International Tech Research در یادداشتی اظهار داشت که ممکن است معرفی این عینک چند سال دیگر از راه برسد. قطعا اگر این خبر صحت داشته باشد، برای طرفداران شرکت کوپرتینویی جالب نخواهد بود. پو بیان داشت در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ منتظر رونمایی چنین عینکی باشید زیرا با مشکلاتی در طراحی رو به رو است. اما در گزارش‌های قبل به سال ۲۰۲۴ اشاره شده بود و اکنون تاخیر دیگری به وجود آمد.

تیم کوک اخیرا واقعیت افزوده را فناوری آینده دانست و همین امر موجب شده تا اپل به طور جدی روی چنین فناوری فعالیت داشته باشد. گفته شده عینک واقعیت مجازی اپل فاقد حسگر دوربین بوده و دارای سنسور لیدار است. همچنین انتظار رابط کاربری Starboard هم داریم که به نوعی وابسته ژست حرکتی است.

عینک از شارژ بی سیم برخوردار بوده و قابلیت شناسایی کد QR هم دارد. در هر صورت برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر اخبار موثقی باقی ماند. زیرا اپل همیشه در ارائه محصولی جدید عجله نمی‌کند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا