اخبار

گوگل دلیل غیرقابل تعویض بودن CPU گوشی پازلی خود را شرح داد

همان طور که دیروز خواندیم، شرکت گوگل بالاخره از نخستین گوشی هوشمند ماژولار خود رونمایی کرد. زمانی که گوگل برای اولین بار از گوشی پازلی پروژه آرا رونمایی کرد، انتظار می‌رفت این گوشی مخصوص آن دسته از کاربران عرضه شود که قصد دارند اجزای داخلی گوشی خود را درست مانند اجزای داخلی یک کامپیوتر رومیزی و به صورت شخصی مونتاژ کنند. انتظار می‌رفت که این گوشی به صورت کامل ماژولار باشد و به کاربر امکان دهد تا تمامی بخش‌های آن را بروزرسانی کنند، با این حال گوگل استراتژی جدیدی را معرفی کرده است و مطابق با این تصمیم جدید، برخی از بخش‌های داخلی گوشی غیرقابل تعویض خواهند بود.
 
مهندس ارشد پروژه آرا، Rafa Camargo در جدیدترین مصاحبه خود اعلام کرده است که قابلیت تعویض تمامی اجزای این گوشی ماژولار وجود ندارد و قطعاتی که در مغز متفکر این گوشی بکارگرفته شده‌اند، ثابت و غیرقابل تعویض خواهند بود. مهندس ارشد پروژه آرا مدعی شد:

زمانی که نظرات کاربران را مورد بررسی قرار دادیم، به این نتیجه رسیدیم که بسیاری از کاربران علاقه‌ای به ماژولار بودن قطعات مرکزی گوشی خود ندارند. کاربران تنها انتظار دارند که این قطعات در جای خود قرار داشته باشند، به خوبی کار کنند و از ثبات عملکرد برخوردار باشند. ما نمونه اولیه پروژه آرا را به صورت کاملا ماژولار طراحی کردیم و در آخر به این نتیجه رسیدیم که نیازی نیست تمامی بخش‌های گوشی قابل تعویض باشند.

به این ترتیب و با در نظر گرفتن این تصمیم جدید، پروژه آرا به عنوان یک گوشی قابل شخصی سازی به بازار عرضه خواهد شد. در مرحله اول کاربران می‌توانند از میان ۴ ماژول انتخاب‌های مختلفی داشته باشند که عبارتند از اسپیکر، دوربین، نمایشگر جوهر الکترونیکی و یک ماژول حافظه جانبی قابل ارتقا. انتظار می‌رود که گوگل در آینده ماژول‌های بیشتری را برای این گوشی طراحی کند.
 
علاوه بر این، پیش از این شنیده بودیم که شرکت گوگل قصد دارد با همکاری شرکت‌های پزشکی همچون iHealth برای گوشی پازلی خود ماژول‌های پزشکی نیز عرضه کند. در هر حال اکنون به نظر می‌رسد که این گوشی و ماژول‌های پزشکی‌اش در قالب پرچمدار جدید ال جی یعنی جی ۵ و دوستانش در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. البته این موضوع ناراحت کننده نیست و انتخاب از میان ماژول‌های پزشکی این چنینی برای کاربران آسانتر خواهد بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا