اخبار

یاهو راز همدستی دولت ها و هکرها برای سرقت اطلاعات را فاش می کند

یاهو یکی از پیشگامان در دنیای بزرگ اینترنت به شمار می رود که خدمات زیادی را ارائه می کند.یکی از مهمترین آن ها سرویس ایمیل آن است که در سراسر دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد و روزانه بر تعداد کاربران آن افزوده می شود.
به خاطر جمعیت زیادی که در سراسر دنیا از سرویس های این شرکت بزرگ استفاده می کنند،دولت های مختلف برای به دست آوردن اطلاعات کاربران مربوط به کشور خود به طور مستقیم (رایزنی مخفی با یاهو) یا غیر مستقیم (به کمک هکرها) اقدام می کنند.
اما به دنبال افشاگری های ادوارد اسنودن در مورد همدستی دولت آمریکا با شرکت های فناوری برای جاسوسی از میلیون ها کاربر،یاهو برای جدا کردن خود از این قافله و همچنین برای حفظ آبرو و اعتبار خود و از دست ندادن سود و درآمد اقتصادی،تصمیم گرفته تا با ارائه خدمات جدیدی اعتماد از دسته رفته کاربران به خود را مجددا جلب کند.
برای اولین بار این گوگل بود که اعلام کرد قصد آگاه کردن کاربران از حملات هکری مورد حمایت دولت ها را دارد که با حمایت شدید کاربران مواجه شد.به دنبال افزایش طرفداران گوگل بعد از این اقدام،توییتر و فیس بوک هم مدعی ارائه خدماتی از این دست شده و به کاربران مورد حملات هکری ایمیل های هشدارآمیزی ارسال نمودند.
حال یاهو نیز با افزایش حملات هکرها و خرابکاران اینترنتی به جمع این دسته از شرکت های حامی صیانت از اطلاعات کاربران پیوسته و اعلام کرده برای ایمن سازی سایت و خدمات خود به کاربرانش، در مورد حملات هکرهای مورد حمایت دولت ها هشدار خواهد داد.
به نظر شما این اقدام یاهو واقعی است و یا داستانی دیگر پشت پرده این کار وجود دارد؟
منبع : digitaltrends

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا