آموزش و ترفند

آموزش استفاده از گیفت کارت های مایکروسافت واتصال اونها به حساب مایکروسافت شما با کمترین دردسر(گوشی های ویندوزفون)


با سلام
در این آموزش نحوه استفاده از گیفت کارت هاى مایکروسافت رو به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید با استفاده از این گیفت کارت ها اقدام به خرید بازى و برنامه براى دستگاه ویندوز فون خود کنید.

تذکر:‌ برای اینکه بتونید از گیفت کارت های مایکروسافت استفاده کنید باید کشور اکانت شما آمریکا باشه٬‌ همچنین هنگام خرید باید از آیپی کشور آمریکا برای وصل شدن به وبسایت هایی که در زیر ذکر میشن استفاده کنید٬‌ در غیر این صورت با ارورهایی شبیه اعتبار شما منقضی شده است مواجه خواهید شد. همچنین باید کشور گوشی خود را در بخش Region بر روی آمریکا (‌ united states ) تنظیم کرده باشید و حداقل یکبار با اکانتی که قصد شارژ‌آن را دارید از طریق گوشی وارد فروشگاه شده و یک برنامه رایگان را دانلود کنید.

۱- ابتدا وارد بخش مدیریت حساب کاربری مایکروسافت خود به آدرس روبرو می شویم :‌ http://commerce.microsoft.com
۲- در صفحه باز شده باید اطلاعات اکانت مایکروسافت خود را وارد کنید و بر روی دکمه Sign in کلیک کنید. (‌ مانند اکانت های live ٬ outlook و hotmail )

۳- بعد از وارد کردن اطلاعات اگر قبلا کامپیوترى که در حال حاضر از آن استفاده مى کنید را به عنوان کامپیوتر اصلى خود معرفى نکرده باشید مایکروسافت از شما کد تایید خواهد خواست. نحوه دریافت این کد بنا به تعریفى که شما در اکانت خود کرده اید یا از طریق ایمیل و یا از طریق اس ام اس و یا تماس تلفنى براى شما ارسال خواهد شد.

۴- شما به اختیار مى توانید یکى از روش ها را ( اگر تعریف کرده باشید ) انتخاب کنید.

۵- بعد از اتمام مراحل تایید حساب وارد صفحه زیر خواهید شد. در این صفحه ابتدا بر روى گزینه در منوى بالا کلیک مى کنیم تا کشور و آدرس حساب کاربرى خود را دیده و در صورت نیاز آن را تغییر دهیم. همان طور که در اول آموزش اشاره شد براى استفاده از گیفت کارت مایکروسافت باید کشور اکانت شما آمریکا بوده و از آیپى آمریکا براى خرید استفاده کنید.

۶- در صفحه باز شده شما کشور و آدرس اکانت خود را مشاهده می کنید٬‌ کشور اکانت شما (‌ Country / Region ) باید آمریکا (‌ United States ) انتخاب شده باید در غیر این صورت نمی توانید از گیفت کارت استفاده کنید. برای تغییر آدرس و کشور می توانید بر روی دکمه edit profile کلیک کنید. توجه کنید که حتما باید یک آدرس و شماره درست در این قسمت وارد کنید در غیر این صورت با پیغام های خطا مواجه خواهید شد. برای دریافت آدرس صحیح می توانید به آدرس maps.google.com مراجعه کرده و پس از زوم کردن بر روی یک شهر آمریکایی مانند New York به دنبال آیکون یک رستوران یا هتل و … باشید و با کلیک بر روی آن آدرس و شماره تماس آن را مشاهده کرده و در این قسمت وارد کنید.


من براى نمونه کد پستى چند تا از شهارهاى آمریکا رو براتون میزارم که دوستان دردسر نداشته باشن.
New York,NY زیپ کد نیویورک: ۱۰۰۰۱
Los Angeles,CA خوب زیپ کد در لس انجلس: ۹۰۰۰۱
زیپ کد ایالت کالیفرنیا … متاسفانه این زیپ کد اصلا وجود ندارد، چون هر ایالت به تنهایی زیپ کد خاصی
ندارد،یعنی هر شهر در هر ایالتی دارای یک زیپ کد خاص است برای مثال به کدهای دیگر نیز توجه کنید:
Lakewood,CA 90711
Long Beach,CA 90801
New Hampton,NY یا به کدهای دیگر در نیویورک: ۱۰۹۵

۷- سپس با کلیک بر روی گزینه Payment options در منوی بالای سایت وارد بخش گزینه های پرداخت می شویم. در این صفحه برای اضافه کردن موجودی گیفت کارتی که از سایت دریافت کرده اید بر روی redeem card که در عکس زیر مشخص شده است کلیک می کنیم. توجه داشته باشید اگر با آیپی ایران وارد این صفحه شوید با ارور روبرو خواهید شد.

۸- پس از کلیک بر روی گزینه redeem card پنجره جدید باز خواهد شد که باید همانند شکل زیر کد گیفت کارتی که از فروشگاه دریافت کرده اید را آنجا وارد کنید. اگر کد گیفت کارت صحیح باشد در زیر کادری که کد را وارد کرده اید موجودی گیفت کارت را به شما نشان خواهد داد٬‌ پس از مشاهده موجودی بر روی دکمه next کلیک کنید تا موجودی گیفت کارت به حساب شما اضافه شود.
خوب دیگه حساب شما شارژ شده و می تونید برنامه و یا بازی موردنظرتون رو خریداری کنید. حالا لازمه برنامه مورد نظرتون رو هم به روش مناسبی خرید کنید تا خدایی نکرده حساب شما بلوکه نشه چون با IP ایران مشکل پیدا خواهند کرد. حالا از این لحظه به بعد میتوانیم به آموزش خرید بازی و برنامه بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

 – – – | آموزش خرید بازی و برنامه از استور مایکروسافت | – – – 

۱- ابتدا وارد فروشگاه برنامه و بازی مایکروسافت به آدرس روبرو می شویم:‌ http://windowsphone.com/en-us/store
۲- سپس با بردن ماوس بر روی عبارت Explore باکس جدیدی مانند عکس زیر ظاهر می شود٬‌ سپس با کلیک بر روی عبارت Sign in وارد حساب کاربری خود می شویم.

۳- سپس یک بازی و یا برنامه ای را که قصد خرید آن را دارید پیدا کرده و بر روی آن کلیک می کنید.
۴- در صفحه برنامه یا بازی اگر قوانین مایکروسافت را قبلا نپذیرفته باشید با پیغام موجود در عکس زیر روبرو خواهید شد. در این مرحله بر روی عبارت Accept terms of use کلیک کنید. اگر گزینه Buy را مشاهده می کنید از مرحله ۶ آموزش را ادامه دهید.

۵- در صفحه باز شده تیک I have read and accepted the Terms of Use را زده و بر روی دکمه Accept کلیک کنید.

۶- پس از قبول قوانین در صفحه بازی یا برنامه گزینه Buy را خواهید دید٬‌ با کلیک بر روی این گزینه برنامه یا بازی را رو خریداری کنید. (‌توجه کنید اگر کشور اکانت شما آمریکا نباشد و یا از آیپی آمریکا استفاده نکنید با پیغام خطا مواجه شده و نمی توانید خرید کنید ) پس از خرید برنامه یا بازی با پیغام موفقیت آمیز بودن خرید مواجه خواهید شد٬‌ همچنین یک ایمیل برای شما ارسال خواهد شد که شما این بازی یا برنامه را خریداری کردید. بعد از خرید از سایت با گوشی خود وارد فروشگاه شده و برنامه یا بازی را دانلود کنید.

تبریک میگم.کار تمومه. فقط یک نکته مهم رو هم یادآوری کنم. بعضی دوستان وقتی عملیات شارژ رو انجام میدن وقتی موجودی میگیرن عدد صفر رو نشون میده و فکر می کنن شارژ نشده. یادتون باشه حتما تنظیمات باید مثل عکس بالا روی US یعنی آمریکا باشه و عملیات رو در این زیرمنو انجام بدید. امیدوارم این آموزش به درد دوستانی که قصد خرید گیفت کارت و اتصال اون به حسابشون دارن بخوره…

این آموزش توسط مدیر ارشد انجمن gholamrezaarjan تهیه و تنظیم شده و کپی برداری فقط با ذکر نام موبایلستان و کاربر مجاز میباشد.

لینک آموزش در انجمن

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا