اخبار

قاچاق تلفن همراه سال‌ها دست افرادی مشخص است

موبنا– به گفته یک نماینده مجلس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ۹۰ درصد بازار تلفن همراه به قاچاق این کالای ارتباطی اختصاص یافته است.
” حسین گروسی” عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با خبرنگار موبنا با اشاره به گسترش قاچاق گوشی تلفن همراه در سطح بازار کشور اظهار داشت: هم اکنون حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد از سهم بازار تلفن همراه کشور توسط عمده واردکنندگان غیرقانونی تامین می شود.
وی افزود: به دلیل گستردگی قاچاق این کالا باید گمرکات کشور و همچنین وزارت اقتصاد زمینه ساز توقف ورود محصولات دیجیتالی قاچاق در کشور باشد.
این نماینده مجلس اظهار داشت: چند سالی است که بازار تلفن همراه با گردش مالی بسیار بالا در اختیار افرادی مشخص قرار گرفته که این موضوع به ضرر دولت است, بر همین اساس مسولین امر به خصوص گمرکات کشور و وزارت اقتصاد باید تصمیمات لازم را جهت آسان کردن واردات قانونی این کالا انجام دهند.
وی با اشاره به گردش مالی بالای ۲ میلیارد دلاری این بازار افزود: با توجه به این شرایط تمامی نهادهای مربوطه به خصوص وزارت صنعت و معدن و همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید تصمیماتی را اتخاد کنند تا بتوانند مانع از فعالیت قاچاقچیان در سطح بازار آی تی کشور شوند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا