اخبار تکنولوژی

اولین کشور آسیایی به اینترنت استارلینک دسترسی پیدا کرد

اسپیس ایکس رسماً اعلام کرد که اینترنت اینترنت استارلینک سرانجام به قاره آسیا رسیده و برای اولین بار در ژاپن به عنوان اولین کشور آسیایی فعال شده است. استارلینک از مدت‌ها پیش در آمریکا و اروپا فعال شده بود.

اسپیس ایکس با انتشار توییتی جدید گفته علاقه‌مندان در ژاپن باید ۷۳۰۰۰ ین (حدود ۵۰۰ دلار) برای تهیه‌ی تجهیزات سرویس استارلینک هزینه کنند. اینترنت ماهواره‌ای شرکت اسپیس ایکس در ژاپن ماهانه ۱۲۳۰۰ ین (۸۴ دلار) هزینه دارد.

کشورهای مختلف واکنش‌های متفاوتی به اینترنت استارلینک نشان داده‌اند. ایلان ماسک در مصاحبه با فایننشال تایمز مدعی شده پس از ارائه اینترنت ماهواره‌ای بر فراز اکراین، مقامات چینی از او خواسته‌اند تا تضمین بدهد این سرویس در اختیار ساکنین چین قرار نمی‌گیرد.

با این‌ حال فیلیپین اعلام کرده که از طریق استارلینک سرویس وای‌فای رایگان به شهروندان خود ارائه می‌دهد. تا پیش از پایان سال جاری میلادی، استارلینک رسماً در فیلیپین آغازبه‌کار می‌کند.

اینترنت استارلینک به آسیا رسید

همچنین گزارش‌ها از افت قابل‌توجه سرعت دانلود و آپلود استارلینک در آمریکا حکایت دارد. دلیل این اتفاق، افزایش ازدحام شبکه است. اسپیس ایکس در گذر زمان ماهواره‌های بیشتری به مدار زمین ارسال می‌کند تا مشکل ازدحام شبکه از بین برود.

با وجود اینکه استارلینک از همان روز نخست به عنوانی سرویسی برای ارائه اینترنت در مناطق دور افتاده معرفی شد، اما خیلی زود مورد توجه شهروندان کشورهایی قرار گرفت که با سانسور دولتی یا حکومتی روبرو هستند. اخیراً هم استارلینک در ایران در دسترس قرار گرفته است، هرچند که امکان تهیه تجهیزات آن وجود ندارد.

پیش از این ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس با انتشار توییتی رسماً از آغاز روند فعال‌ سازی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای ایران خبر داد. ماسک پیش از این اعلام کرده بود که به دنبال معافیت استارلینک از تحریم‌های آمریکا علیه ایران برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای به کاربران ایرانی است.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا