آموزش و ترفند

تفاوت React و ری اکت نیتیو React Native چیست؟

React نوعی کتابخانه جاوا اسکریپت است که توسط فیس‌بوک برای ایجاد رابط‌های کاربری پویا، با کارایی بالا در برنامه‌های کاربردی وب توسعه یافت. این کتابخانه رابط کاربری پیچیده را با تقسیم آن‌ها به اجزای قابل‌استفاده مجدد ساده می‌کند. همچنین React Native، کتابخانه دیگری از فیس‌بوک است که React را به توسعه موبایل گسترش می‌دهد. این کتابخانه محبوب به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا با استفاده از جاوا اسکریپت و React، برنامه‌های تلفن همراه بومی بسازند و کد را بین پلتفرم‌ها به اشتراک بگذارند. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی تفاوت‌های React و React Native بپردازیم و در کنار آن اهمیت آموزش React و React Native را بیان کنیم.

React چیست؟

React که با نام React.js یا ReactJS نیز شناخته می‌شود، یکی از کتابخانه‌های جاوا اسکریپت رایگان و متن‌باز است که برای ساخت رابط‌های کاربری، عمدتاً برای برنامه‌های کاربردی تک‌صفحه‌ای استفاده می‌شود. این کتابخانه فرانت اند توسط فیس‌بوک توسعه‌یافته است و به‌وسیله این شرکت و جامعه‌ای از توسعه‌دهندگان و شرکت‌ها نگهداری می‌شود. React به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های وب بزرگی ایجاد کنند که می‌توانند در پاسخ به تغییرات داده‌ها، به‌روزرسانی و ارائه کارآمدی داشته باشند.

React چیست؟

React Native چیست؟

React Native هم نوعی فریم ورک منبع باز محبوب است که توسط فیس‌بوک توسعه داده شده و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های تلفن همراه را با استفاده از جاوا اسکریپت و React بسازند. چیزی که React Native را منحصربه‌فرد می‌کند، توانایی آن در کامپایل کردن اجزای برنامه بومی است که این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا برنامه‌های موبایلی بسازید که می‌توانند به خوبی برنامه‌های iOS و Android سنتی کار کنند.

React Native چیست؟

مانند React برای وب، برنامه‌های React Native با استفاده از ترکیبی از جاوا اسکریپت و ماژول‌های زبان نشانه‌گذاری XML-esque، معروف به JSX نوشته می‌شوند. علاوه بر این، اصول React را، مانند DOM مجازی، به توسعه اپلیکیشن موبایل می‌آورد و در نتیجه کارایی بالا و انیمیشن‌های روان را به همراه دارد.

یکی از مزیت‌های اصلی React Native امکان اشتراک‌گذاری و استفاده مجدد از کد در سیستم‌عامل‌های مختلف (iOS، اندروید وب) است. این منجر به زمان‌های توسعه بسیار کوتاه‌تر و ظاهر و احساس ثابت در پلتفرم‌های مختلف می‌شود.

تفاوت‌های ریکت و ریکت نیتیو چیست؟

React و React Native هر دو پروژه‌های منبع باز فیس‌بوک هستند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند با استفاده از جاوا اسکریپت و کتابخانه React برنامه بسازند. با این حال، موارد استفاده اولیه آن‌ها متفاوت است و برخی از تمایزات کلیدی بین آن‌ها وجود دارد.

React (یا React.js) یک کتابخانه جاوا اسکریپت است که عمدتاً برای ایجاد رابط‌های کاربری تعاملی برای برنامه‌های کاربردی وب استفاده می‌شود. React به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا اجزای رابط کاربری قابل‌استفاده مجدد را برای توسعه برنامه‌های کاربردی در مقیاس بزرگ ایجاد کرده که در آن داده‌ها می‌توانند در طول زمان بدون بارگیری مجدد صفحه تغییر کنند. این بر روی یک DOM مجازی در مرورگر کار می‌کند که به آن اجازه می‌دهد سریع و کارآمد باشد.

تفاوت React و ری اکت نیتیو React Native چیست؟

از سوی دیگر، React Native نوعی چارچوب توسعه اپلیکیشن موبایل است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد از React و جاوا اسکریپت برای ساخت اپلیکیشن‌های موبایل استفاده کنند. بر خلاف سایر چارچوب‌های برنامه تلفن همراه مبتنی بر جاوا اسکریپت که از طریق WebView، نوعی مرورگر تعبیه‌شده، رندر می‌شوند، اجزای رابط کاربری React Native به عنوان ویجت‌های پلتفرم بومی ارائه می‌شوند. این بدان معناست که برنامه‌های نوشته شده در React Native مانند برنامه‌های نوشته شده به انواع زبان برنامه نویسی بومی Java/Kotlin برای اندروید و Swift/Objective-C برای iOS عملکرد خوبی دارند.

بنابراین، به طور خلاصه، در حالی که هر دو کتابخانه React و React Native بر اساس همان اصول استفاده از ساختار مبتنی بر مؤلفه‌های اعلامی برای ساخت رابط‌های کاربری هستند، React برای توسعه وب مورد استفاده قرار می‌گیرد، در حالی که React Native برای ساخت برنامه‌های تلفن همراه با عملکرد بومی استفاده می‌شود.

چرا باید React و React Native را یاد بگیریم؟

یادگیری و سرمایه‌گذاری روی آموزش برنامه نویسی React و React Native به چند دلیل زیر می‌تواند بسیار مفید باشد:

  • کارایی: React به دلیل معماری مبتنی بر کامپوننت به شما اجازه می‌دهد تا برنامه‌های وب را به سرعت بسازید. می‌توانید از مؤلفه‌ها در بخش‌های مختلف یک برنامه استفاده مجدد کنید که کدنویسی ثابت را ترویج می‌کند و مقدار کد مورد نیاز برای نوشتن را کاهش می‌دهد.
  • عملکرد: React از یک DOM مجازی استفاده می‌کند که رندرینگ را بهینه کرده و عملکرد برنامه را بهبود می‌بخشد. از سوی دیگر، React Native عناصر UI بومی را تولید می‌کند و عملکردی نزدیک به برنامه‌های بومی ارائه می‌دهد.
  • جامعه و اکوسیستم: React و React Native دارای جوامع و اکوسیستم‌های بزرگ و فعال هستند. این به معنی منابع زیادی برای یادگیری و حل مسئله و تعداد زیادی کتابخانه و ابزار منبع باز است که می‌توانید استفاده کنید.
  • توسعه کراس پلتفرم: با React Native، می‌توانید با استفاده از یک پایگاه کد، اپلیکیشن‌های تلفن همراه را برای اندروید و iOS ایجاد کنید. این می‌تواند به طور قابل‌توجهی زمان و هزینه توسعه را کاهش دهد.
  • فرصت‌های شغلی: React و React Native به طور گسترده در صنعت توسعه نرم‌افزار استفاده می‌شوند. دانش در این زمینه‌ها می‌تواند فرصت‌های شغلی متعددی را ایجاد کند و به شما این امکان را می‌دهد که به طور مؤثرتری به تیم خود کمک کنید.
  • تفکر رو به جلو: React و React Native نحو مدرن جاوا اسکریپت و بهترین شیوه‌ها را ترویج کرده و شما را به نوشتن کدهای تمیز و ماژولار تشویق می‌کنند.

با یادگیری و سرمایه‌گذاری روی آموزش React و React Native می‌توانید خود را به مهارت‌هایی مجهز کنید که در بازار امروزی توسعه وب و اپلیکیشن موبایل مورد تقاضا هستند.

یادگیری React Native و React

چه در حال توسعه یک وب‌سایت واکنش‌گرا یا یک برنامه کاربردی تلفن همراه چند پلتفرمی باشید، React و React Native یک رویکرد همه‌کاره و کارآمد ارائه می‌دهند. محبوبیت آن‌ها در بین توسعه‌دهندگان و مشاغل به طور یکسان نشان دهنده نقش حیاتی آن‌ها در چشم‌انداز فعلی و آینده توسعه نرم‌افزار است.

اگر به فکر یادگیری و سرمایه‌گذاری روی آموزش React و React Native به عنوان دوتا از مهم‌ترین کتابخانه و فریم ورک های جاوا اسکریپت هستید و دوست دارید در کمترین زمان ممکن آن‌ها را یاد بگیرد بهتر است از دوره‌های آموزشی بهره‌مند شوید. البته شما به دانش خوبی از جاوا اسکریپت قبل از آن نیاز دارید. برای یادگیری این دو فناوری مذکور می‌توانید از انواع دوره آموزش React و React Native پروژه محور در پلتفرم‌های آموزشی فارسی مانند مکتب خونه و پلتفرم‌های آموزش انگلیسی نظیر یودمی و کوئرا استفاده کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا