اخبار

خدمات موبایل هواوی بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد

در جریان رویداد رونمایی سری پی ۴۰ هوآوی، مدیرعامل کمپانی ریچارد یو اطلاعاتی پیرامون سرویس HMS اختصاصی کمپانی اعلام کرد که نشان از عملکرد موفق این برند چینی داشت. سرویس HMS یا همان Huawei Mobile Services، در واقع سرویسی است که هوآوی جایگزین مجموعه برنامه‌های گوگل در تلفن‌های هوشمند خود کرده است.

این سرویس پس از آن که گوگل به دنبال تحریم ایالات متحده، تصمیم به قطع همکاری با هوآوی گرفت، تحت توسعه قرار گرفت و در نهایت طی ماه‌های اخیر راه اندازی شد. سرویس مورد اشاره شامل مجموعه برنامه‌های Huawei Video ,Huawei Music و Huawei Wallet شده و طبق اعلام کمپانی تعداد کاربران فعال ماهانه آن به ۴۰۰ میلیون می‌رسد.

استقبال قابل توجه از خدمات موبایل هواوی

این تعداد از ۱۷۰ کشور در جهان بوده و تنها به مناطق خاصی تعلق ندارد. در بخش هوآوی ویدئو، این شرکت برای گسترش محتواهای خود سعی کرده با شرکت‌های مطرح فیلم سازی چون Universal Pictures ,Sony Pictures Entertainment ,Paramount ,BBC Studios و برخی دیگر همکاری کند.

برای بخش موسیقی نیز هوآوی تصمیم گرفت با Warner Music Group, Sony Music  و Universal Music Group همکاری داشته باشد. ریچارد یو بیان داشت که این شرکت قصد دارد برای سرویس Huawei Mobile Services، با توسعه دهندگان بیشتری همکاری داشته باشد.

در حال حاضر تعداد توسعه دهندگان سرویس به ۱.۳ میلیون می‌رسد که در نوع خود قابل توجه است. در حالی که اینها همه گام‌های خوبی در استراتژی هواوی برای ارائه راه حل‌های جایگزین اکوسیستم Google محسوب می‌شود، فقط باید منتظر ماند تا مشخص شود استقبال از این سرویس چگونه خواهد بود و آیا به مدعی واقعی اکوسیستم نرم افزاری گوگل تبدیل خواهد شد یا خیر.


مطالب مرتبط:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا