اخبار

ضرر سامسونگ در پی تصمیم اپل برای کاهش تولید آیفون X

ضرر سامسونگ در پی تصمیم اپل برای کاهش تولید آیفون X

 
ازآنجایی‌که اپل اعلام کرده است که میانگین درآمد حاصل از فروش‌ها عدد آیفون در طول سه ماه مالی این شرکت بالاتر از انتظار بوده است، مشخص شد که آیفون X درواقع بهتر ازآنچه تصور می‌شد فروش داشته است. البته قبل از انتشار این آمار، اطلاعات مختلفی درباره میزان فروش این پرچم‌دار عرضه می‌شد اما در سه ماه جاری، اپل تولید تلفن همراه هوشمند یادشده را کاهش داده است اما میزان این کاهش هنوز مشخص نشده است.
بر اساس اخبار تازه منتشرشده از ژاپن، سامسونگ اظهار داشته است که به خاطر تصمیم اپل در رابطه با کاهش تولید آیفون X صدمه‌دیده است زیرا این شرکت توانایی تولید پنل صفحه‌نمایش‌های OLED برای تلفن همراه هوشمند یادشده بر اساس تجارت‌های اپل تنظیم کرده بود و انتظار چنین تصمیمی از جانب اپل را نداشت. لازم به ذکر است که آیفون X  در بین مدل‌های آیفون‌های ۲۰۱۷  تنها دستگاهی است که از صفحه‌نمایش OLED بهره می‌برد و به همین ترتیب نیز کمپانی سامسونگ با کاهش تولید دستگاه یادشده با زیادی ظرفیت روبرو شده است. لازم به ذکر است که سامسونگ برای هر پنل تولیدشده از اپل مبلغ ۱۰۰ دلار دریافت می‌کند که  این مبلغ درواقع دو برابر پولی است که سامسونگ بابت ال سی دی که برای آیفون ۸ پلاس تولید می‌کند، است.
تولیدکنندگان تلفن‌های همراه هوشمند به دلیل بالا بودن قیمت پنل های OLED از به کار بردن آن‌ها در دستگاه‌های خود تا حد ممکن خودداری می‌کنند. برای مثال تنها ۵ تا ۱۰ درصد از دستگاه‌های که توسط تولیدکننده تلفن‌های همراه هوشمند چینی اوپو و  ویوو ساخته‌شده‌اند، از نمایشگرهای OLED بهره‌مند هستند. البته بسیاری از تولیدکنندگان تلفن‌های همراه چینی که از صفحه‌نمایش‌های باقیمت بالاتر استفاده می‌کنند توانایی تولید خود را نیز افزایش داده‌اند. این امر زمانی بدتر می‌شود که بدانیم سامسونگ در سال گذشته میلادی نسبت به سال ۲۰۱۶ از صفحه‌نمایش‌های OLED کمتری استفاده کرد. درحالی‌که  این امر به سامسونگ اجازه داد تا بر سر قیمت با دیگر رقبای خود رقابت کند اما موجب تا شد تا این کمپانی تنها از ۵۰ الی ۶۰ درصد از توانایی‌های تولیدی خود استفاده کند.
این امر ممکن است در آینده نیز ادامه داشته باشد است زیرا کمپانی ال‌جی هم در این زمینه به یکی از رقبای سامسونگ تبدیل‌شده است. بااین‌وجود بر اساس شرایط بازار پیش‌بینی می‌شود که این مشکل تا سال ۲۰۲۰ حل شود.

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا