اخبار تکنولوژی

گلکسی اس ۲۴ اولترا در تست باتری آیفون ۱۶ را شکست داد

جدیدترین سری آیفون ۱۶ اپل با تمرکز بر بهبودهای تدریجی به جای جهش‌های انقلابی وارد بازار شد. نکته برجسته امسال “هوش اپل” بود، اما این ویژگی در MIA است. علاوه بر این، شرکت افزایش عمر باتری را در سراسر آیفون ۱۶ تبلیغ کرد. این شرکت ادعا کرد که آیفون ۱۶ پرو مکس در مقایسه با نسل قبلی خود چهار ساعت بیشتر پخش ویدیو ارائه می‌دهد، در حالی که آیفون ۱۶ پایه دو ساعت اضافی را ارائه می‌دهد. با این حال، آزمایش اخیر توسط YouTuber فناوری محبوب MrWhosetheboss عملکرد باتری در دنیای واقعی را روشن می‌کند. یوتیوبر آیفون‌های جدید را در معرض آزمایش قرار داد و آنها را در برابر پیشینیان خود و رقیب همیشگی اندروید یعنی سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا قرار داد و نتایج دور از انتظار بود.

این آزمایش سناریوهای واقعی را تقلید کرد و از برنامه‌های محبوبی مانند رسانه‌های اجتماعی، یوتیوب و اسلک استفاده کرد. اس ۲۴ اولترا با استفاده از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی، با دوام ۱۲ ساعت و ۳۱ دقیقه، برنده اصلی این رقابت‌ها شد. آیفون ۱۶ پرو مکس با ۱۱ ساعت و ۲۲ دقیقه زمان در جایگاه دوم قرار گرفت که نسبت به آیفون ۱۵ پرو مکس ۹ ساعت و ۳۵ دقیقه پیشرفت قابل توجهی داشت.

باقی سری آیفون ۱۶ الگوی مشابهی را به نمایش گذاشتند. هم پلاس و هم پرو ۸ ساعت و ۱۹ دقیقه بودند، در حالی که آیفون ۱۶ استاندارد با آن زمان مطابقت داشت. همه مدل‌های آیفون ۱۶ از همتایان آیفون ۱۵ خود پیشی گرفتند، اما هیچ‌کدام به ارتفاعات گلکسی اس ۲۴ اولترا نرسیدند. در حالی که سری آیفون ۱۶ عمر باتری بهتری را ارائه می‌دهد، با وجود استفاده اپل از تراشه ۳ نانومتری نسل دوم، که کارآمدتر از تراشه ۴ نانومتری S24 Ultra است، همچنان از S24 Ultra پیشی نمی‌گیرد.

گلکسی اس ۲۴ اولترا آیفون ۱۶ را شکست داد

مشاهده نتایج جالب است، اما توجه داشته باشید که عمر باتری بسته به الگوهای استفاده فردی می تواند متفاوت باشد.

  • سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا : ۱۲ ساعت و ۳۱ دقیقه
  • آیفون ۱۶ پرو مکس: ۱۱ ساعت و ۲۲ دقیقه
  • آیفون ۱۵ پرو مکس: ۹ ساعت و ۳۵ دقیقه
  • آیفون ۱۶ پلاس: ۸ ساعت و ۴۵ دقیقه
  • آیفون ۱۶ پرو: ۸ ساعت و ۱۹ دقیقه
  • آیفون ۱۶: ۸ ساعت ۱۹ دقیقه
  • آیفون ۱۵: ۷ ساعت و ۴۵ دقیقه

در دیگر خبرها پس از رونمایی از آیفون ۱۶، اپل تمرکز خود را به خط تولید مک معطوف کرده است و شایعه شده است که رویدادی برای ماه اکتبر برنامه‌ریزی شد. در حالی که رویداد سپتامبر به شدت بر اکوسیستم رو به رشد شرکت و پیشرفت‌های هوش مصنوعی با «هوش اپل» تأکید داشت، اعلامیه‌های مک و آی‌پد به‌طور آشکاری غایب بودند. مارک گورمن، کارشناس داخلی صنعت، فاش می‌کند که رویداد اکتبر حول محور معرفی مک بوک M4 خواهد بود و نویدبخش یک جهش عملکرد نسبت به نسل فعلی M3 است.

گورمن همچنین فاش می‌کند که اپل به احتمال زیاد منتظر است تا همه مک‌های جدید به طور همزمان آماده عرضه شوند. مدل‌های مک‌بوک ایر M4 (J713 و J715) در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ انتظار می‌رود و مک استودیو جدید (J575) تا اواسط سال وارد بازار می‌شود. مک پرو (J704) تا قبل از پایان سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا