اخبار

بازی FIFA 17 احتمالا از موتور گرافیکی استفاده شده در Battlefield بهره می‌برد

ظاهرا کم کم به روزهایی نزدیک می‌شویم که رقابت بین دو بازی FIFA و PES به مرحله‌ای تازه می‌رود. بر طبق گزارش یک منبع ناشناس و به نقل از گیم اینفورمر، احتمالا بازی FIFA 17 برای اولین بار از موتور گرافیکی Frostbite به جای Ignite بهره خواهد برد.
بازی‌های ورزشی کمپانی الکترونیک آرتز به خصوص FIFA، سال‌ها است که از موتور گرافیکی اختصاصی ایگنایت استفاده می‌کنند. اما ظاهرا این شرکت قرار است تغییر بزرگی در این دست از بازی‌هایش اعمال کند و از موتور پیشرفته‌ی فراست‌بایت بهره ببرد. شاید همین کافی باشد که بدانید سری بازی‌های Battlefield از اصلی‌ترین محصولاتی هستند که از فراست‌بایت استفاده می‌کنند. بازی‌های دیگری مانند Mirror’s Edge: Catalyst، Dragon Age، Star Wars Battlefront و بازی مورد انتظار Mass Effect Andromeda هم جزو دیگر محصولاتی هستند که از موتور قدرتمند فراست‌بایت بهره می‌برند.
اگر این گزارش صحیح باشد، باید امسال شاهد متفاوت‌ترین FIFA چند سال اخیر باشیم که از پایه و اساس دچار تغییرات شده است. موتور فراست‌بایت توسط استودیو دایس طراحی شده و قدرت کم‌نظیری در پیاده‌سازی فیزیک اجسام، انیمیشن‌های روان و ارائه‌ی جلوه‌های بصری واقع گرایانه در اختیار دارد.
در گزارش جدید گیم‌اینفورمر آمده است که تنها بازی FIFA 17 نیست که از موتور فراست‌بایت استفاده خواهد کرد و بازی‌های ورزشی دیگر الکترونیک آرتز مانند Madden 17، NHL 17 وNBA Live 17 هم جزو دیگر بازی‌هایی هستند که به سمت این موتور گرافیکی کوچ خواهند کرد.
لازم به ذکر است که سال گذشته بازی گلف Rory Mcllroy PGA Tour، اولین بازی ورزشی الکترونیک آرتز بود که از فراست‌بایت بهره برد و جلوه‌های بصری خوبی را هم در خود داشت.
فعلا خبری از FIFA 17 نشده و الکترونیک آرتز ظاهرا رونمایی از آن را به کنفرانس EA Play پیش از E3 2016 موکول کرده است. باید دید این تغییر رویه، چه تاثیری در رقابت این بازی با PES 2017 که از موتور گرافیکی FOX استفاده می‌کند، خواهد گذاشت.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا