اخبار

رونمایی از اسنپ دراگون ۸۳۵ باقابلیت‌های ویژه برای اندروید

رونمایی از اسنپ دراگون ۸۳۵ باقابلیت‌های ویژه برای اندروید

اسنپ دراگون ۸۳۵

نسل جدید پردازنده‌های کوالکام به‌تازگی توسط این شرکت معرفی شده‌اند. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت کوالکام، پردازنده اسنپ دراگون ۸۳۵ دارای قابلیت‌های ویژه‌ای برای تلفن‌های همراه هوشمند اندرویدی خواهد بود.

مهم‌ترین قابلیت‌های این پردازنده جدید را می‌توان استفاده از فناوری شارژ سریع نسخه ۴٫۰ دانست که موجب می‌شود تا نسل آینده همراه‌های اندرویدی بتوانند در زمینه سرعت شارژ، بسیار بهتر از نسل فعلی عمل کنند.

کوالکام به‌تازگی موج جدید همکاری با سامسونگ را با هدف بهینه‌سازی مصرف انرژی و افزایش همزمان توانایی پردازنده‌ها آغاز کرده است. به نظر می‌رسد که این پردازنده دقیقا با هدف یاد شده در یک مسیر قرار داشته باشد زیرا این پردازنده ازنظر قدرت و میزان مصرف، بهتر از نسل‌های قبلی خود عمل می‌کند.

شایان‌ذکر است که سامسونگ و کوالکام پیش‌ازاین نیز در زمینه پردازنده‌ها همکاری مناسبی را داشته‌اند و پردازنده‌های اسنپ دراگون ۸۲۰ و ۸۲۱ از فناوری تولید ۱۴ نانومتری FinFET شرکت سامسونگ استفاده کرده‌اند.

مسئولان کوالکام اعلام کرده‌اند که این پردازنده هم‌اکنون در فرایند تولید قرار دارد و به همین دلیل نیز ممکن است تا چند ماه آینده نخستین همراه اندرویدی مجهز به این پردازنده را در بازار مشاهده نماییم. گفته می‌شود که این پردازنده در سال ۲۰۱۷ میلادی به بازار عرضه خواهد شد و در نیمه نخست طول همان سال نیز شرکت‌هایی مانند اچ‌تی‌سی، ال‌جی و سامسونگ، محصولاتی را بر پایه استفاده از این پردازشگر روانه بازار سازند.

این پردازنده بر پایه معماری ۱۰ نانومتری طراحی شده است که این معماری به‌صورت مستقیم توسط شرکت سامسونگ طراحی گشته است و به همین دلیل نیز می‌توان انتظار داشت که مانند پردازنده‌های اسنپ دراگون ۸۲۰ و ۸۲۱، تجربه موفق دیگری از این همکاری حاصل گردد. شایان‌ذکر است که فناوری شارژ سریع نسخه ۴٫۰، می‌تواند به میزان ۲۰ درصد سریع‌تر از نسخه ۳٫۰ عمل کند. به‌این‌ترتیب شارژ کردن تلفن همراه تا حجم ۵۰ درصد باتری، تقریبا ۱۵ دقیقه به طول خواهد انجامید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا