اخبار

رابط کاربری ویژه برای تبلت‌های ویندوز ۱۰

رابط کاربری ویژه برای تبلت‌های ویندوز ۱۰

رابط کاربری ویندوز ۱۰

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های مربوط به ویندوز ۱۰ بر روی تبلت‌ها (به‌خصوص تبلت‌های سرفیس) امکان استفاده از قلم و سیستم‌های جوهر الکترونیکی است. مایکروسافت به‌تازگی در این رابطه ویدیویی را منتشر کرده و در آن به چگونگی پیشرفته شدن این قلم‌ها در آینده‌ای نزدیک پرداخته است. بخش اصلی مربوط به این پیشرفت‌ها درواقع حاصل ارتباط‌های جدیدی است که امکانات بهره‌وری ویژه‌ای را در بسیاری از بخش‌ها از جمله صفحات گسترده تا مرورگر شما به ارمغان می‌آورد.

یکی از اصلی‌ترین این پیشرفت‌ها مربوط به یکپارچه‌سازی رابط کاربری مرتبط با قلم این تبلت‌ها با دستورهایی است که با استفاده از انگشت شست دست بر روی صفحه اجرا خواهند شد. یکی از بهترین مثال‌هایی که کمپانی مایکروسافت درزمینهٔ قلم‌های هم‌زمان و ورودی‌های حاصله با استفاده از انگشت شست دست ارائه کرده است مربوط به نرم‌افزار اکسل است. با این امکان جدید مایکروسافت می‌توان با استفاده از دسته‌ای از منوهای موجود که در زیر محل جایگیری انگشت شست دست تعبیه می‌شوند و همچنین فرمان‌های ارائه‌شده به قلم به‌سرعت به انجام اقداماتی نظیر کپی و پیست فایل‌ها، فرمت کردن و راهبری پرداخت. به‌این‌ترتیب ترکیب منوهای مربوط به انگشت شست و همچنین قلم موجود می‌تواند سرعت انجام کارها در اکسل را چندین برابر کند.

در ادامه این قابلیت‌ها نیز می‌توان شاهد ایده‌های جدید در رابطه با برنامه‌های نقاشی و نیز باز کردن سریع هایپرلینک‌ها در یک صفحه جدا در مرورگر با فشار انگشت شست و همچنین استفاده از قلم بود. بااین‌حال باید به یاد داشت که تمامی این پیشرفت‌ها هنوز به حقیقت نپیوسته و در مرحله آزمون‌وخطا قرار دارد اما مایکروسافت با ارائه این ویدیو در اصل دریچه‌ای از آینده احتمالی فناوری‌های این شرکت برای طرفداران خود مهیا کرده است. مایکروسافت هنوز تاریخی برای عرضه کردن این فناوری اعلام نکرده است و به نظر می‌رسد که این طرح برای مدت‌زمان نه‌چندان اندکی بیشتر در حد یک طرح مفهومی باقی خواهد ماند.

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا