اخبار تکنولوژی

برند سونی بزودی اولین لنز فول فریم ۲۴-۷۰ میلی متری f/2.0 را معرفی می کند

طبق آخرین شایعات، برند سونی در حال آماده شدن برای عرضه یک لنز زوم «فوق استاندارد» پیشگامانه، FE 24-70mm F2 GM است. این لنز دارای ترکیبی بی سابقه از ویژگی‌ها بوده که اولین بار در تاریخ عکاسی رقم می‌خورد.

منابع رسانه‌ای خارجی پیش‌بینی می‌کنند که ظرف چند ماه آینده ارائه شود، با برچسب قیمتی بیش از ۳۰۰۰ دلار با قرار دادن باقی تجهیزات گران‌قیمت عکاسی می‌توان گران قیمت باشد. بیایید به جزئیات سطح این لنز زوم ادعایی بپردازیم.

این لنز ویژگی‌های درجه یک را ارائه می‌دهد و فاصله کانونی بیشتری نسبت به لنز کانن ارائه می‌دهد. شایعه شده که سونی FE 24-70mm F2 GM از نظر سایز شبیه به لنز کانن RF 28-70mm F2 است. با این حال، با داشتن فاصله کانونی گسترده‌تر، از ۲۴ میلیمتر به جای ۲۸ میلیمتر، از کانن پیشی می‌گیرد. این محدوده وسیع‌تر به ویژه قابل توجه است. علاوه بر این، کیفیت تصویر چشمگیر حتی در بازترین دیافراگم F2 وعده داده شده است. این نشان دهنده عملکرد استثنایی در نور کم و توانایی دستیابی به جلوه‌های زیبای تاری پس زمینه (بوکه) است.

این راه‌اندازی لنز ظاهراً آغاز سری جدیدی از لنزهای با دیافراگم فوق العاده بزرگ سونی است. با FE 24-70mm F2 GM که راه را هموار کرده است، علاقه مندان به عکاسی می‌توانند انتظار داشته باشند که در آینده شاهد ظهور لنزهای با کارایی بالا بیشتری باشند.

برند سونی بزودی رکوردشکنی می کند

در دیگر خبرها OnePlus رسما اعلام کرد که گوشی هوشمند پرچمدار آینده آن، تلفن همراه وان پلاس ۱۲، دارای سنسور دوربین دولایه جدید سونی Lytia خواهد بود. این سنسور جدید نوید بهبود قابل توجهی در کیفیت تصویر، به ویژه در شرایط کم نور را می‌دهد.

سنسور Lytia از یک طراحی CMOS پشته‌ای با دو لایه ترانزیستور و فتودیود استفاده می‌کند. این اجازه می‌دهد تا فتودیودهای فیزیکی بزرگ‌تری داشته باشند که می‌توانند نور بیشتری را جذب کنند و تصاویر واضح‌تر و دقیق‌تری تولید کنند. OnePlus دومین برند فرعی تحت برند BBK Electronics است که از مشارکت این گروه با برند حسگر تصویر موبایل LYTIA سونی بهره می‌برد.

این شرکت قبلا از سنسور سونی Lytia 808 در دوربین اصلی OnePlus Open استفاده می‌کرد، اما شایعه شده است که OnePlus 12 از سنسور Lytia متفاوتی استفاده خواهد کرد. سایر برندهای BBK Electronics مانند Oppo و Vivo نیز همکاری خود را با Lytia سونی اعلام کردند. این بدان معناست که ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم همان سنسورهای دولایه‌ای را که در دوربین‌های اصلی گوشی‌های هوشمند آتی اوپو Find X7 و ویوو X100 استفاده می‌شوند، ببینیم.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا